Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Konrád, Tivadar napja van.
21 új villamos keresi a helyét Budapesten
2019-01-11 10:26:50
21 új villamos keresi a helyét Budapesten

21 új villamos keresi a helyét Budapesten

A már most is a 3-ason, a 17-esen és a 19-esen közlekedő rövid, öt részes Caf típusú villamosokból újabb 21 darab érkezik. Jön még hat hosszú, kilencrészes új Caf szerelvény is, de az egyértelműen, az amúgy is a Kelenföldi pályaudvarig meghosszabbodó 1-es viszonylatra kerül. Tehát a szakemberek most azon elmélkednek, hogy lenne jobb szétosztani a 21 rövidebb új villamost?

 

Vannak, akik néhány vonalra, egészen pontosan a Kispest-pestlőrinci 50-esre és a Budafok, illetve a Móricz Zsigmond körtér és Hűvösvölgy között közlekedő 56-56A vonalra irányítaná mind a huszonegyet. Mások azonban a hálózat minél nagyobb részére osztaná szét az új alacsonypadlós villamosokat, azzal a minimum kikötéssel, hogy legalább kettő szerelvénynek minden olyan vonalra jutnia kell, amelyiken ezt a típus tervezik járatni. Viszont műszakilag eleve kiesik néhány villamosjárat, például a Szabadság hídon átkelők, vagy a Kamaraerdőbe járók, stb.

 

Például a Hűvösvölgyben jelentősen át kell majd építeni a végállomást, mert még a rövid Caf-ok is négy méterrel hosszabbak, mint az ikerbe kapcsolt Tátrák. Jelenleg be sem férnének a végkitérőbe. De ha már építenek Hűvösvölgyben, akkor nem csak az új villamosok mérete miatt, hanem a zavartalanabb forgalom-lebonyolítás szempontjából is, kialakítanak két új tárolóvágányt, az 1999-ben elbontott állomásépület lebetonozott helyén. Kellenek is a pihentető vágányok, hiszen csúcsidőszakban több, mint egy órát mennek innen az 56-os villamosok Budafokig.

 

Természetesen, ha több vonalra osztják szét a beérkező új villamosokat, akkor egy-egy viszonylatra nem nagyon jut több három-négy szerelvénynél, de lesz ahová csak kettő. A már felsorolt: 50-esre és az 56-56A-ra mindenféleképpen jut majd ezekből, csak kevesebb, ha máshová is osztanak belőlük. Szóba jött még (nem teljes a felsorolás, és nincs is benne semmiféle rangsor) a 14-es, a 24-es, az 52-es, a 62-62A és valamelyik vonal az Újköztemetőhöz.

 

Ez utóbbihoz kapcsolódik, hogy személyesen láttam, hogy amikor Bécsben megjelentek az első alacsonypadlós villamosok, akkor néhányat a városi nagy temetőhöz irányítottak. Sokat kellett várni egy ilyen érkezésére, de a kerekes székesek és a mozgásukban korlátozottak szétszéledtek úgy a peronon, hogy a beérkező jármű minden ajtajánál legyenek, ne ugyanott akarjanak valamennyien felkapaszkodni. Ezt a szokást Budapesten is érdemes lenne meghonosítani.

 

Kertész Z István

További híreink
Neked milyen álmaid irodája?
Rengeteg olyan munkakör van, amelyet különböző méretű irodahelyiségekben kell végezni. Rutintalan irodista azt hihetné, hogy teljesen mindegy minden, a lényeg, hogy leg...
2024-04-17 10:50:40, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Magyar Péter, a hiányzó hős
Bármilyen előzmény nélkül, mint derült égből a villámcsapás, én is úgy találkoztam először Magyar Péter nevével - Bruck András FB-jegyzete.
2024-04-13 08:33:55, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Kovács államtitkár Magyar Péterről: ezt következmények nélkül nem lehet hosszú távon művelni
Szerinte Magyart elhagyta a felesége és ez bosszúállásra sarkallja.
2024-03-22 12:58:01, Hírek, Aktuális3 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
A mesterséges megtermékenyítés hatásfokának növelése és az embriók maximális védelme érdekében csökkentették a...
Bővebben >>