Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Emőke napja van.
21 új villamos keresi a helyét Budapesten
2019-01-11 10:26:50
21 új villamos keresi a helyét Budapesten

21 új villamos keresi a helyét Budapesten

A már most is a 3-ason, a 17-esen és a 19-esen közlekedő rövid, öt részes Caf típusú villamosokból újabb 21 darab érkezik. Jön még hat hosszú, kilencrészes új Caf szerelvény is, de az egyértelműen, az amúgy is a Kelenföldi pályaudvarig meghosszabbodó 1-es viszonylatra kerül. Tehát a szakemberek most azon elmélkednek, hogy lenne jobb szétosztani a 21 rövidebb új villamost?

 

Vannak, akik néhány vonalra, egészen pontosan a Kispest-pestlőrinci 50-esre és a Budafok, illetve a Móricz Zsigmond körtér és Hűvösvölgy között közlekedő 56-56A vonalra irányítaná mind a huszonegyet. Mások azonban a hálózat minél nagyobb részére osztaná szét az új alacsonypadlós villamosokat, azzal a minimum kikötéssel, hogy legalább kettő szerelvénynek minden olyan vonalra jutnia kell, amelyiken ezt a típus tervezik járatni. Viszont műszakilag eleve kiesik néhány villamosjárat, például a Szabadság hídon átkelők, vagy a Kamaraerdőbe járók, stb.

 

Például a Hűvösvölgyben jelentősen át kell majd építeni a végállomást, mert még a rövid Caf-ok is négy méterrel hosszabbak, mint az ikerbe kapcsolt Tátrák. Jelenleg be sem férnének a végkitérőbe. De ha már építenek Hűvösvölgyben, akkor nem csak az új villamosok mérete miatt, hanem a zavartalanabb forgalom-lebonyolítás szempontjából is, kialakítanak két új tárolóvágányt, az 1999-ben elbontott állomásépület lebetonozott helyén. Kellenek is a pihentető vágányok, hiszen csúcsidőszakban több, mint egy órát mennek innen az 56-os villamosok Budafokig.

 

Természetesen, ha több vonalra osztják szét a beérkező új villamosokat, akkor egy-egy viszonylatra nem nagyon jut több három-négy szerelvénynél, de lesz ahová csak kettő. A már felsorolt: 50-esre és az 56-56A-ra mindenféleképpen jut majd ezekből, csak kevesebb, ha máshová is osztanak belőlük. Szóba jött még (nem teljes a felsorolás, és nincs is benne semmiféle rangsor) a 14-es, a 24-es, az 52-es, a 62-62A és valamelyik vonal az Újköztemetőhöz.

 

Ez utóbbihoz kapcsolódik, hogy személyesen láttam, hogy amikor Bécsben megjelentek az első alacsonypadlós villamosok, akkor néhányat a városi nagy temetőhöz irányítottak. Sokat kellett várni egy ilyen érkezésére, de a kerekes székesek és a mozgásukban korlátozottak szétszéledtek úgy a peronon, hogy a beérkező jármű minden ajtajánál legyenek, ne ugyanott akarjanak valamennyien felkapaszkodni. Ezt a szokást Budapesten is érdemes lenne meghonosítani.

 

Kertész Z István

További híreink
Sűrűsödnek a felhők a Fidesz felett: Komlón is egy emberként indul az ellenzék
A Komló Összeköt nevű új egyesület független polgármesterjelöltje, Ferenczy Tamás cégvezető mögé már hét társadalmi szervezet, pártok és civil szervezetek is felsorakoztak.
2019-03-23 11:51:21, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Nézőpontos médiastróman kerül az áruló fideszes médiastróman helyére
Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ igazgatója, elemző lett a kormánypárti, több mint 400 orgánumot összefogó médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány ...
2019-03-23 11:51:20, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Áder mint Leonyid Iljics Brezsnyev
Szerdán Pécsett a Leőwey Gimnáziumban járt Áder János köztársasági elnök, hogy egy rendhagyó tanórán a klímaváltozás, a fenntartható fejlődés témakörében adjon elő a diák...
2019-03-23 11:51:18, Hírek, Aktuális3 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Az Életképek című lapban "Forradalom vér nélkül" címen, 1848. március 19-én jelent meg Jókai Mór cikke a márci...
Bővebben >>