Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Béla napja van.
900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással
2018-01-11 16:36:11
900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással

900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással

Az LMP társelnöke szerint a 350 kilométeres Budapest–Kelebia–Belgrád vasútvonalnak az olyan mértékű átépítése, hogy azon két vágányon gyors-tehervonatok is közlekedhessenek – teljesen fölösleges beruházás lenne. Az ügy minden tekintetben kimeríti a korrupció fogalmát is - mindez ráadásul többszörösébe kerülne a valós költségeknek.

 

A társelnök több példát is felhozott, hogy érzékeltesse az áraránytalanságokat. Elsőként a közép-európai tényeket sorolta, miszerint a nálunk domborzatilag nehezebb terepen, Cseh- és Lengyelországban 200 és 900 millió forint közötti összegből épül meg egy- egy kilométernyi vasúti pálya, míg a mi, síkságon vezető vasútvonalunk átépítése kilométerenként négy és fél milliárd forintba kerülne, ha elfogadjuk a kínaiak ajánlatát.

 

„Elfogadhatatlan, hogy az aránytalanul drága hitelt is csak úgy vehetnénk igénybe, hogy a hazai gazdaság semmit nem profitálna a beruházásból. Az meg nem csak elfogadhatatlan, hanem felfoghatatlan is, hogy miért építsünk olyat, amire egyáltalán nincs szükség és így sohasem térülne meg? Mégis miért erőlteti ezt a projektet a jelenlegi kormányzat..?” – mondta Hadházy.

 

Jeszenszky Géza felemlítette, hogy már a középkori selyemútnak hívott kereskedelmi nyomvonal is Athénba, majd onnan a tengeren át Velencébe vezetett. A szárazföldön jelenleg 15-16 nap alatt érkezik meg Európába a kínai áru. Ha ragaszkodnak a tengeri úthoz, akkor is – a felmelegedés velejárójaként, az északi vizeken rövidebb a teherszállítás, tehát az ottani kikötőkhöz érdemes csatlakoztatni a teherszállító vasutakat. Ha Budapest és Belgrád között kiépülne egy nagy kapacitású vasúti szállítási tengely, az egyik végén sem kapcsolódna, hasonló áteresztőképességű vágányhálózathoz.

 

Magyarul egy egyébként is felesleges vasúti tengelynek csak a közepe lenne megépítve, de az is hihetetlenül drágán és teljesen feleslegesen – a magyar adófizetők pénzéből.

 

 Cikkünkben azért említjük kelebiai vonalnak a Budapest–Belgrád közti vasutat, mert a jelenlegi kormány csak a magyarországi szakaszra köthet szerződést, amelynek utolsó állomása Kelebia.

 

 Kertész Z István

Utoljára frissítve: 2018-01-11 18:06:21

További híreink
Szocialista képviselővel alakít saját frakciót a Párbeszéd
Az MSZP és a Párbeszéd külön frakciót alakít, és frakciószövetségként dolgozik az Országgyűlésben - jelentették be a két párt vezetői a szocialista párt választmányának s...
2018-04-22 15:00:11, Hírek, Aktuális2 Bővebben
inkább ledózerolnák a Hős utcai gettót és sportközpontot építenének a helyére
Hamarosan elkezdődnek a kisajátítások a fővárosi Hős utcai gettó két épületében. Az önkormányzatnak 2019 végéig kell rendeznie a tulajdonviszonyokat – írja a Népszava.
2018-04-22 14:30:55, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Világot látna a 13 éves Dorka, az első sikeres magyar tüdőtranszplantáció alanya
Március végén végezték el az első gyermek tüdőátültetést Magyarországon az Országos Onkológiai Intézet (OOI) és a Semmelweis Egyetem együttműködésében. A 13 éves Máté Dor...
2018-04-22 14:00:36, Hírek, Aktuális2 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
A tegnap este közzétett kormányhatározat szerint „a Pázmány Péter Katolikus Egyetem széttagoltságának megszünt...
Bővebben >>