Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Márk napja van.
A legnehezebben járható turistaút a Pilisben
2018-09-25 17:00:31

A Pilis-hegységben lévő Fekete-hegy tetején áll a Sasfészek menedékház, amelyhez több turistaút is vezet. Ezek közül a sárga kereszt jelzés bejárása a legnehezebb és egyben a legizgalmasabb is. Az út időnként eltűnik a térképekről meg a valóságban is, aztán valahogy ismét visszakerül a kiadványokba.

A fákon lévő jelek időnként ugyan megújulnak, de főleg a lefelé haladóknak lehetnek nehézségeik azok követésében. Ugyanakkor hatalmas élmény a Fekete-hegy északi oldalát támasztó Háromszáz garádics sziklafala mellet felkapaszkodni. A több tömbből álló kőmonstrumokban kisebb barlangok is nyílnak, míg a hegy meredeksége miatt az erdőművelést a természetre bízzák, így még vadregényesebb a táj. Akár felfelé, akár lefelé halad a kiránduló, az utat elég nehéz bejárni.

A meglehetősen keskeny ösvény több szakaszon kifelé lejt, így a kellő ügyesség és tapasztalat nem árt. Lejjebb, a lankásabb részen van, ahol az erdészet a felaprított fákat kifejezetten rászórta az ösvényre, ami nem csak a haladást akadályozza, de a tájékozódást is. Az 1970-es évek végéig egy piros sáv jelzésű fő turistaútnak volt itt a nyomvonala, az átfestést követően negyven évvel is még látszanak ezek néhány helyen. Erre a valamikori fontos nyomvonalra ráférne egy igazi felújítás, mondjuk olyan, mint amilyen feljebb a sárga négyzet illetve a zöld kereszt jelzések esetében megtörtént.

A Feketehegyi menedékháztól előbb a sárga négyzet és a zöld kereszt jelzések közös nyomvonalán ereszkedünk le, majd nem sokára egy éles kanyarral balra elválik a sárga négyzet jelzés, amit követve csakhamar egy falépcsőhöz érünk, és azon egy szekérútra lépdelünk le. Ezen ismét balra térünk néhány méternyit és egy hihetetlen szakadékos helyen meg is pillantjuk a sárga kereszt jelzés kiágazását. A sárga kereszt jelzés meredeken vezet le az Esztergom – dobogókői országút, pilisszentléleki elágazásához, ahol autóbuszmegálló is található.

A jelzés itt keresztezi a műutat és több kanyarulattal levezet a Szentléleki patak völgyébe, ahol szintén szép, de meglehetősen nehezen járható szakaszokkal kíséri a vízfolyást. A továbbiakban kiemelkedik a völgyelésből és becsatlakozik a sárga sáv turistajelzés Pilisszentlélek – esztergomi szakaszába.

Kertész Z István/kép: Székely Ildikó

További híreink
Neked milyen álmaid irodája?
Rengeteg olyan munkakör van, amelyet különböző méretű irodahelyiségekben kell végezni. Rutintalan irodista azt hihetné, hogy teljesen mindegy minden, a lényeg, hogy leg...
2024-04-17 10:50:40, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Magyar Péter, a hiányzó hős
Bármilyen előzmény nélkül, mint derült égből a villámcsapás, én is úgy találkoztam először Magyar Péter nevével - Bruck András FB-jegyzete.
2024-04-13 08:33:55, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Kovács államtitkár Magyar Péterről: ezt következmények nélkül nem lehet hosszú távon művelni
Szerinte Magyart elhagyta a felesége és ez bosszúállásra sarkallja.
2024-03-22 12:58:01, Hírek, Aktuális3 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Az építőipari megrendelések csökkenése magával hozza a külföldi, uniós munkavállalás lehetősége iránti fokozot...