Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Eufrozina napja van.
Az Index után a kisebb, de kényelmetlen témákat feszegető portálokra támad a kormány
2020-08-02 13:05:07
Az Index után a kisebb, de kényelmetlen témákat feszegető portálokra támad a kormány

Az Index után a kisebb, de kényelmetlen témákat feszegető portálokra támad a kormány

„Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött” - ezzel a címmel közölt valótlan tartalmú állításokat ma, pénteken a Media1.hu kapcsán az Origo, a bírósági adatok szerint a tavalyi évben a legtöbb sajtópert elvesztő magyarországi médium.

 

A lap többek között azt állítja, hogy a lap által „vörösbáróként” emlegetett Varga Zoltánnak, a 24.hu-t tulajdonló Central Médiacsoport tulajdonosának ráhatása van a Media1 működésére, sőt odáig mennek, hogy az oldalt működtető, 2001 óta működő Vipcast Mediának szerintük bizonyára nem is Szalay Dániel főszerkesztő (képünkön) a tulajdonosa, hanem  Varga.

 

A lap ezt azzal látja igazolva, hogy a Media1 – az Origóval és más KESMA-lapokkal szemben – nem csupán beszámolt Varga Zoltán osztalékáról, de lehetőséget is adott megszólalásra Varga Zoltán médiavállalkozónak mint ellenérdekelt félnek az idei évben megszavazott, de a koronavírus miatt a Central-tulajdonos elmondása szerint egyelőre ki nem fizetett, őt tulajdonosként megillető osztalékával kapcsolatban.

 

Az Origo szerint a Media1 hisztériát táplál az Index körül – a megtámadott portál azonban állítja, hogy mindkét fél, Bodolai László (az Index.hu Zrt. elnöke) és a távozó indexesek álláspontjáról is korrekt módon hírt adtak.

 

A Media1 és az azt működtető vállalkozás, a Vipcast Media a lehető leghatározottabban cáfolja és visszautasítja a fideszes médiaholdinghoz (KESMA) / Mediaworks tartozó Origo rágalmait és sugalmazásait, ezért amennyiben az oldal nem pontosítja valótlanságokat tartalmazó írását, azaz nem közöl helyreigazítást a megjelentekről, akkor megvizsgáljuk a lehetséges jogi elégtétel módját.

 

Az Origo lejárató jellegű cikkét a Media1 által végzett független újságírói munka elleni kormányközeli támadásként és ezáltal a sajtószabadság elleni kormányközelből érkező támadásként értelmezik hozzátéve, hogy a Media1-et működtető Vipcast Media tulajdonosi háttere transzparens, az 2001. július 31., 19 évvel ezelőtti megalapítása óta változatlan.

 

Szalay Dániel egyébként immáron 2 éve nem tagja a 24.hu csapatának, ahonnan saját kérésére távozott.

 

A portál frissítve a cikkét hozzátette: a lejáratókampány folytatódik, az Origo után nem sokkal a kormánysajtó több más lapja (pl. magyarhirlap.hu, megyei lapok online kiadásai stb.) is elkezdték lehozni az Origo által közölt fakenews-t. Természetesen az Origo mellett ők is jogi eljárásra számíthatnak, amennyiben nem korrigálják a hazug állításaikat. Működésükre jellemző, hogy egyetlen médium sem kereste meg a Media1-et mint támadott felet, rágalmaikat úgy közölték portálunkról, hogy nem biztosítottak megszólalási lehetőséget.

További híreink
Kiderült, hányszor utazott rendőrségi helikopterrel Szijjártó idén
A tárcavezetők közül csak Szijjártó Péter repült idén rendőrségi helikopterrel, a külügyminiszter hétszer utazott az ORFK gépeivel – ez derül ki a rendőrség Népszavának k...
2020-09-24 20:29:55, Hírek, Aktuális2 Bővebben
"Az államtitkár, mint a tahóság csimborasszója"
Tegnap este az ATV vendége voltam. Előfordult már hasonló eset itt is, máshol is. De olyat még sosem tapasztaltam, mint amiben tegnap este volt részem az ATV stúdiójában ...
2020-09-22 16:35:39, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Lemondott egy fideszes polgármester Fejér megyében
Lemondott szeptember 30-ai hatállyal a Fejér megyei Perkáta polgármestere, Somogyi Balázs, valamint Bogó Anikó alpolgármester és Szilasy László önkormányzati képviselő. M...
2020-09-22 16:35:37, Hírek, Aktuális2 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Világszerte ismert művészek is csatlakoznak a Színház- és Filmművészeti Egyetem melletti kiálláshoz, az Európa...
Bővebben >>