Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Bianka napja van.
Azonnal felmondtak Rózsa Péternek, a 168 Óra főszerkesztőjének egy Orbán-családi fotó miatt
2020-09-03 20:03:19
Azonnal felmondtak Rózsa Péternek, a 168 Óra főszerkesztőjének egy Orbán-családi fotó miatt

Azonnal felmondtak Rózsa Péternek, a 168 Óra főszerkesztőjének egy Orbán-családi fotó miatt

Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Telegráf Kft. anyavállalata, a Brit Media vezérigazgatója és résztulajdonosa még kedden eldöntötte ezt és szerdán reggel írásban közölték Rózsával az elbocsátás tényét. Ugyan rendes munkáltatói felmondásról van szó, de azonnali hatállyal felmentették a leváltott főszerkesztőt a munkavégzés alól.

 

A vezérigazgató a lépést azzal indokolta, hogy a 168 Óra most megjelenő lapszámát Rózsa Péter úgy engedte nyomdába, hogy az újságban Orbán Viktor miniszterelnökről és családjáról egy korábbi, adventi fotó is megtalálható.

 

Milkovics elfogadhatatlannak, morálisan aggályosnak tartja a kép közlését: a fotón ugyanis a kormányfő fiatalkorú gyermeke is látható, emellett a vezérigazgató véleménye szerint „a képet a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”. Milkovics úgy véli, „a gyerekeket, függetlenül szüleik közéleti szerepvállalásától, védeni kell, nem pedig politikai tartalmú üzenetekhez felhasználni és gyűlölködés céltáblájává tenni.”

 

Milkovics azt mondta a Media1-nek: lélekben felkészült, hogy a főszerkesztő elbocsátása miatt azzal fogják támadni, hogy személyében bizonyára megérkezett a NER a laphoz, de ha így is lesz, ezek alaptalan támadások lesznek: egyszerűen a jó ízlés határát messze túllépte a főszerkesztő, amikor így, ezzel az oda nem illő képpel engedte nyomdába a lapot.

 

„Számomra ez egy morális döntés volt, nem mérlegeltem és nem is tartottam fontosnak a PR-következményeket. Bármelyik másik politikus családja esetében is így jártam volna el” – nyilatkozta a Brit Media vezérigazgatója.

 

Milkovics Pál elmondta azt is, hogy megpróbálta visszahívni a Lapker nevű terjesztőcégtől az újságot, ám ez technikai okok miatt már nem volt megvalósítható. Emiatt a tulajdonos szándéka ellenére az Orbán-gyerekeket tartalmazó 168 Óra végül ma reggel az újságosokhoz és a postai terjesztők közreműködésével az előfizetőkhöz kerül.

 

Az adventi fotó egyébként eredetileg Orbán Viktor weboldalán, a miniszterelnok.hu-n jelent meg korábban, egy ünnepi fotósorozat részeként – a szerkesztőség innen emelte be a lapba.

 

(forrás: media1.hu)

További híreink
Kannibálkommunikáció és a polgári humor
Gulyás miniszter a tőle megszokott aljas, ostoba és cinikus módon „elemezte” az SZFE helyzetét, hogy végül közölhesse: a piros-fehér kokárda helyett az igazi az lenne, ha...
2020-10-24 18:01:46, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Tízezres tömeg tüntetett Budapesten október 23-án az SZFE mellett, a kormány ellen
A tüntetők 16 órakor kezdtek gyülekezni Műegyetem rakparton, ahonnan nem sokkal fél öt után indultak el, hogy a Március 15-e téren fáklyákat gyújtsanak. A Műegyetem közpo...
2020-10-24 18:01:43, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Pálinkás József már a miniszterelnök-jelöltséget is vállalná
Pálinkás József akadémikus, a Magyar Tudományos Akadémia korábbi elnöke, az első Orbán-kormány oktatási minisztere új pártot indított Új Világ Néppárt néven.
2020-10-17 17:53:31, Hírek, Aktuális3 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elemzői már augusztus végén figyelmeztettek arra, hogy Magyar...
Bővebben >>