Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Csongor napja van.
Érthetetlen: Tarlós képtelen folyamatosan működő villamosokat biztosítani a fővárosnak
2019-06-21 09:49:38
Érthetetlen: Tarlós képtelen folyamatosan működő villamosokat biztosítani a fővárosnak

Érthetetlen: Tarlós képtelen folyamatosan működő villamosokat biztosítani a fővárosnak

Személyesen győződtünk meg arról, hogy a BKV igyekezett ezt elkerülni de a számításba komoly hiba csúszott. Már a Blaha Lujza téren felszállt arra a szerelvényre egy másik villamosvezető, amelyiken mi utaztunk (volna), és bement az ellenkező irányú vezetőfülkébe, hogy mihamarább visszaindulhasson majd a Pál utcai végállomásról. Azonban több, mint 16 percig tartott a két és fél megállónyi út.

 

A Pál utcánál egy úgynevezett repülővágány segítségével váltanak irányt a villamosok, amelyen csak nagyon lassan haladhatnak át a szerelvények, hiszen ez a szerkezet igazából nincs beágyazva a pályatestek síkjába. Ezért is van a hátsó fülkében járművezető, hogy visszaindulásra azonnal sor kerülhessen az utas cserét követően. Szerdán este munkások valamit hegesztettek ezen a szerkezeten, de még e-nélkül is igen kiszámított a villamosok visszafordítási ideje. Kérdeztük a BKK-t az ügyben, de lapzártánkig semmilyen érdemi választ nem kaptunk erre vonatkozóan.

 

Azt azonban megtudtuk, hogy még csúcsidőben sem indítják 3 percnél gyakrabban a villamosokat, ez a nyári alapmenetrendnek éppen megfelel. Az viszont probléma, hogy ha elcsúszik a menetrend, akkor azt csak a Moszkva téren lehet kiegyenlíteni.

 

 

 

A felújítási tervekből az következik, hogy a teljes nyári iskolai szünet alatt, a Pál utca (Tévesen szerepel a Corvin negyed, mert csak a Pál utcáig van sín) és a Dél-budai végállomások között pótlóbuszok közlekednek. 4-es jelzéssel az Újbuda-központig, míg 6-os jelzéssel a Móricz Zsigmond körtérig. Utóbbi éjjel-nappal, 24 órás közlekedési rendben. A 4-6-os jelzéssel közlekedő villamosok Most a Pál utca és a Moszkva tér között járnak, de a jelenlegi tervek szerint július 6-án üzemkezdettől 5-6 napig csak az Oktogonig, majd ezt követően körülbelül augusztus 20-ig a Margit híd budai hídfőjéig járnak majd. Azt követően ismét néhány napig csak a Pál utca és az Oktogon között lesz a villamosforgalom, majd ismét a Moszkva térig közlekednek.

 

A teljes vonalakon csak a szeptemberi iskolakezdéssel áll helyre a villamosközlekedés. Az északi szakaszon 4-6-os jelzéssel pótlóbuszok járnak majd, tehát a villamossal be nem utazható vonalrészekre is el lehet majd jutni. Ezek a pótlóbuszok éjjel-nappal közlekednek majd. A kétszer néhány napig tartó  oktogoni átszállást azt teszi szükségessé, hogy a Nyugati térnél is van javításra szoruló pályatest, illetve ez idő alatt építik be a Margit híd budai hídfőjénél  lévő repülővágányt, illetve bontják majd el azt.

 

A villamosközlekedés akkor lesz a legzavarérzékenyebb, amikor a Pál utca és a Margit híd budai hídfője között fog közlekedni, mert mind a két végállomásán repülővágányos visszafordítási lehetőség lesz csak. Így, ha valamiért megborul a járatok egyenletes követése, azt szinte sehol sem lehet majd kiegyenlíteni. A kocsiszínhez is csak a Népszínház utcán át marad vágánykapcsolat, így ezen keresztül járnak – ki és be a vonalra a szerelvények. Állandó magas fokú koordinációra lesz szükség, hogy legalább valamennyire fenn tudjon maradni a villamosközlekedés. Felmerül a kérdés, hogy miért nem lehet az egész vonalon pótlóbuszokat közlekedtetni. Ennek több oka is van, de elsősorban nincs elég jármű, és talán sofőr se, mert máshol is lesznek vágányzárak, nem beszélve, hogy a hármas metró déli szakaszát is pótolni kell.

 

Kertész Z István

Utoljára frissítve: 2019-06-21 09:35:13

További híreink
A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
A használt laptopok piacán számos márkával találkozhatunk, de főleg a legnagyobbak jól bejáratott sorozatai tűnnek fel. Nem véletlen, ugyanis ezek már bizonyítottak, tart...
2024-04-12 14:15:10, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Mit mutat a pénzügyek jövője a kereskedők számára?
A technológia folyamatosan fejlődik, pláne a digitális és pénzügyi világban. Ezzel valószínűleg nem mondtunk újdonságot, viszont az is egyértelműen látszik, hogy a fejlőd...
2024-04-09 17:47:05, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
Romos és penészes cserelakás, amelyet felajánlott a MÁV az egyik bérlőnek, akinek a szerződését a mini-Dubaj miatt mondták fel – írja a Hvg. A 27 bérlőből mindössze 4 fog...
2024-04-04 17:38:50, Hírek, Aktuális2 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Romos és penészes cserelakás, amelyet felajánlott a MÁV az egyik bérlőnek, akinek a szerződését a mini-Dubaj m...
Bővebben >>