Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Konrád, Tivadar napja van.
Felelőtlen politikai ígéret a 3-as metró meghosszabbítása
2019-04-25 13:38:40
Felelőtlen politikai ígéret a 3-as metró meghosszabbítása

Felelőtlen politikai ígéret a 3-as metró meghosszabbítása

„Most már elhiszem, hogy fogok metróval utazni Káposztásmegyerig” – nyilatkozta a napokban a kerület önkormányzati lapjának Újpest polgármestere. Van egy kis bibi.

 

A napokban tette közzé Tarlós István, Budapest főpolgármestere, hogy milyen tervek támogathatóak az elkövetkezendő ciklusban. Három variáció készült, a lehetséges anyagi forrásokra tekintettel. A szűkös, a közepes, és a bővebb anyagi eszközök esetén sem szerepel a 3-as metró Újpest központtól Káposztásmegyerig tartó meghosszabbítása. Metróval kapcsolatban, és az is csak nagyobb források megléte esetén, a 2-es vonal és a gödöllői HÉV összekötése szerepel, de valószínűleg az sem fog megvalósulni.

 

Újpest, vagyis Budapest IV. kerületének Fideszes polgármestere, Wintermantel Zsolt most azzal próbál kampányolni, hogy odahat, hogy hosszabbítsák meg a 3-as metrót Káposztásmegyerig. A tétel jól hangzik, több, mint 30 éve ígérik, csak semmilyen anyagi alapja nincsen. A politikai kampányban jól hangzó ígéretek azonban felelőtlenek is lehetnek, hiszen Wintermantel kezében nincsenek olyan eszközök, amelyekkel ténylegesen is előrébb vihetné ezt a közlekedési beruházást.

 

 

Tény, hogy a metró Káposztásmegyerig való meghosszabbítását már akkor megígérték, amikor a több tíz ezer lakosú városrész még fel sem épült. Később a valóban nehézkes közlekedés miatt a kiköltözéstől ockodókat  a metró meghosszabbításával hitegették. Ma már sokan vannak azok, akik azóta költöztek ki, hogy tudták, a metró nem fog egyhamar elérni hozzájuk. Valóban van erről szó a Budapest hosszútávu fejlesztési tervében, de valahogy erre eddig sosem került sor, és továbbra is homályba vész a megvalósítás. Pedig a 14-es villamos meghosszabbítását már olyan vágányokkal építették ki, amelyek lehetővé teszik hogy azokon a metró is közlekedhessen.

 

Ha valóban lett volna kellő akarat, akkor a 3-as metró északi szakaszának felújításával egy időben elkészülhetett volna a hosszabbítás is. Azonban ehhez teljesen fel kellett volna túrni az Árpád utat, és kisajátítási eljárások tömegét lebonyolítani a Rákospalota-Újpest vasútállomás térségében. A vonal ugyanis kéreg alatt és a felszínen futna, így az építkezés komoly környezeti megterhelést is jelent majd, ha egyszer hozzákezdenek.

 

Nem árt azonban arra is felhívni a figyelmet, hogy a metró ritkábban fog Káposztásmegyeren megállni, mint most a villamos. Persze ezt ellensúlyozhatja a városközpontba való gyors bejutás. Mindenesetre a metró-vonal meghosszabbítása jogos és régóta fennálló igény, bár a hat kocsis szerelvények túlkínálatot adnak majd a külső szakaszon. A tervezet új végállomástól északra még egy járműtelepet is ki kell alakítani, mert a jelenlegi Kőér utcai bázis már nem fog tudni egy ilyen hosszú vonalat jól kiszolgálni.

 

Kertész Z István

További híreink
Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
A politikusok korrupciós ügyeit és a gazdasági szereplők visszaéléseit szeretné felgöngyölíteni oknyomozó csapatával Havas Henrik. A legendás televíziós szakember a napok...
2024-04-18 17:49:41, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
Az önkormányzati választáson főpolgármesterként induló Vitézy Dávid a BKK-rendészet megerősítése után új szórakoztató központot ígér a budapestieknek – és még közpénz s...
2024-04-18 17:49:40, Hírek, Aktuális2 Bővebben
A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
A használt laptopok piacán számos márkával találkozhatunk, de főleg a legnagyobbak jól bejáratott sorozatai tűnnek fel. Nem véletlen, ugyanis ezek már bizonyítottak, tart...
2024-04-12 14:15:10, Hírek, Aktuális2 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Nem csak az idősek betegsége. Ígéretes új módszerek, nagy társadalmi hiányosságok a Parkinson-kór kezelésében
Bővebben >>