Guinness rekordot ért el a magyar gyermekvasút |
2015-05-24 18:02:03 |
A hitelesítési eljárás 2014-ben kezdődött, 2015 májusában pedig megérkezett Budapestre a világrekordot igazoló tanúsítvány. A Széchenyi-hegy és Hűvösvölgy végállomások között közlekedő kisvasút első, 3,2 kilométeres szakaszát 1948. július 31-én adták át. Az elmúlt 67 évben több mint tizenötezren voltak úttörő- vagy gyermekvasutasok, jelenleg mintegy ötszáz gyerek váltja egymást a szolgálatokban. A 2014/2015. tanévben tanfolyamot elvégző gyermekvasutasok júniusi avatási ünnepségén a világrekordot megörökítő emléktáblát állítanak Hűvösvölgy állomáson - közölte az MTI.
A Gyermekvasút kezdetén, 1947-ben az állam akkori vezetősége a MÁV üzemeltetésével együtt egy olyan vasút létrehozása mellett döntött, amelyen a szolgálatot a gyermekek látják majd el. Anno még nem tartották lényegesnek, hogy a kisvasút a cserkészszövetség, avagy az akkor alakuló úttörőmozgalom irányítása alatt működjön, de később erről elvi döntés született, miszerint a vasutat úttörők fogják működtetni.
Forrás: gyermekvasut.hu
A vasút építésére több egyéb helyszínt is tervbe vettek, köztük a gödöllői kastély környezete, a Margitsziget, avagy a Népliget is szóba került. 1948 februárjában a Magyar Kommunista Párt Központi Bizottsága végül a budai hegyek mellett döntött.
A kisvasút pályájának hossza összesen 11,7018 kilométer, mely távot a szerelvények a 20 km-es sebességgel 40-45 perc alatt tesznek meg. A kezdetekben a tervezéskor a Gyermekvasút nevet kapta, és az építésétől a rendszerváltásig Úttörővasútként emlegették, ma pedig hivatalosan a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasútjának hívják.
-mezei-
Főkép: MTI - Koszticsák Szilárd |