Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Jónás, Renátó napja van.
Hullik a manna pártpropagandára a közösségi médiában
2025-03-28 16:08:23
Hullik a manna pártpropagandára a közösségi médiában

Hullik a manna pártpropagandára a közösségi médiában

 

Bő kilenc hónap alatt – tavaly június is idén március közepe között – 1,3 milliárdot költöttek Magyarországon politikai hirdetésre a Meta-rendszerében – tudta meg a Népszava Lévai Richárd marketingspecialistától, a Közösségi kalandozások nevű blog tulajdonosától. Ezeket az összegeket elsősorban a Meta-rendszeréhez tartozó Facebookon költötték el, de a cégé az Instagram, és a Messenger is.

 

A mostani 1,3 milliárd forint bőven elmarad a tavalyi önkormányzati és európai parlamenti-kampány időszakéhoz képest, ahol körülbelül 5 hónap alatt sikerült 3,4 milliárdot kiszórni hirdetésekre. Lévai Richárd szerint ez valóban békeidőre jellemző, hisz míg a választások után heti átlagosan 33-40 millió költenek a politikai szereplők, ez kampány alatt 100-200 millióra is felmegy. A szakértő ugyanakkor hangsúlyozta, ez más, európai országokhoz képest még mindig magas aránynak számít.

 

Anyagi téren a kormányoldal vezet: a Fidesz összesen 1,1 milliárd forintot hirdetésekre a tavalyi választások óta. Az ellenzék csak mintegy 210 milliót költött, ebből a Magyar Péter vezette Tisza Párt 28-at. A kormánypárt saját médiáinak hirdetésére csaknem 500 milliót szánt, míg politikusaikra 252 milliót fordított.

 

Orbán Viktor miniszterelnök az utóbbi időben elsősorban külpolitikai jellegű témáit hirdette, mint harc Brüsszellel, és a háborúból való kimaradás. Az ősz slágere az árvízi védekezés volt, a nyár témája pedig a „békemisszió”, de komoly anyagi támogatást kapott a „sajtótájékoztató Putyin elnökkel” című bejegyzés is. Mindez annak ellenére lett népszerű hirdetési téma, hogy sokakat, főleg a nemzetközi porondon meglehetősen zavart, hogy Orbán Viktor az Európai Unió tanácsának soros magyar elnökségének kezdetén, az Unió felhatalmazása nélkül utazott, többek közt Oroszországba és Kínába is.

 

A kormánypárti Megafon ebben az időszakban 155 milliót költött hirdetésekre.

 

Érdekes, hogy az ismertebb Megafonosok többsége is a külpolitikát tűzte elsősorban a zászlajára, és Magyar Péterről csak egy-egy poszt szólt. Sok esetben azt a narratívát erősítették, hogy a Tisza Párt elnöke külföldi érdekből cselekszik.

 

Ami a Tisza Párt 28 millióját illeti, ezt leginkább a párt Facebook-oldalán költötték el, Magyar Péter még mindig nem költött szinte egy fillért sem. Az ő neve alatt mindössze egy darab hirdetés futott tavaly márciusban, körülbelül 35 ezer forintért. 

További híreink
Adómentességet Ígér a DK
A minimálbér összegéig minden jövedelem adómentessége mellett érvelt a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke szombaton a Facebookon közvetített online sajtótájékoztatóján.
2025-11-09 09:07:57, Hírek, Aktuális Bővebben
Iványi Gáborék mellett kiálló fáklyás tüntetés lesz kedden
A Momentum egyik volt elnöke hirdette meg a demonstrációt.
2025-11-06 10:08:50, Hírek, Aktuális Bővebben
Pottyondy Edina kíméletlenül földbe döngölte Orbán jobbkezét
Az a megtiszteltetés ért, hogy az ország leggyávább embere, a miniszterelnök politikai igazgatója és a Fidesz kampányfőnöke belém mélyesztette méregbe mártott fogait.
2025-11-05 14:54:14, Hírek, Aktuális Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Kémkedés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke, mert sze...
Bővebben >>