Lázár János kinyírta Budapest jövőjét |
2023-09-11 09:40:16 |
A minisztérium szerint semmi újdonság nincs a jogszabályban. Mivel a közlönyben leginkább kormányrendeleteket nevesítenek, megnéztük, mi van a jogszabály mögött.
A kedd esti kormányhatározat az „Egyes budapesti és vidéki közösségi fejlesztésekről szóló Korm. határozatok módosításáról és visszavonásáról” névre hallgat, és a következő pontokból áll:
1. A 2024. évi budapesti olimpia megrendezéséhez kapcsolódó közlekedési infrastruktúra-fejlesztések tervezéséről szóló kormányhatározat visszavonása:
S-Bahn-fejlesztés – az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése érdekében háromvágányú kapcsolat tervezése Kelenföld és Ferencváros állomások között, valamint új elővárosi megállók kialakítása – lehúzva. A 150-es vasútvonal Soroksári út menti nyomvonalának áthelyezése a Határ út és a Kvassay Jenő út közötti szakaszon – lehúzva. Galvani úti közúti híd és kapcsolódó úthálózat építése – lehúzva. A H6-os ráckevei HÉV-vonal fejlesztése – lehúzva. A H7-es csepeli HÉV fővárosi villamoshálózatba való integrálása – lehúzva. A Millenniumi Földalatti Vasút rekonstrukciója és akadálymentesítése, új megálló létesítésével az 1-es villamos Kacsóh Pongrác úti megállójánál, valamint a vonal meghosszabbítása a Vigadó térig – lehúzva.
2. IKOP-keretről szóló kormányhatározat 76e sorának visszavonása, azaz Albertfalva megállóhely és Külső Körvasút új megállóhelyeinek tervezése – lehúzva.
3. A Dél-budai Centrumkórház megközelíthetőségének fejlesztéséről szóló kormányhatározat 3-as pontjának törlése. Most a Tétényi úti Szent Imre kórház tölti be a Dél-budai Centrumkórház szerepét, de évek szó van szó egy új „szuperkórház” építéséről a M1–M7 közös szakaszánál, a Dobogónál. Autópálya-átépítés, két új autópálya csomópont – lehúzva.
4. A Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról szóló kormányhatározat egyes pontjainak törlése: Budapesti Xtrém Szabadidő Park, Dunai Evezős Központ, fedett pályás atlétikai multifunkciós csarnok – lehúzva.
5. A budapesti vasúti pályaudvari rendszer fejlesztéséről szóló kormányhatározat visszavonása: Déli pályaudvar – Nyugati pályaudvar vasúti összekötő alagút, Déli Körvasút, Keleti pályaudvar fejlesztés, vasúti rozsdaövezetek funkcióváltása, átfogó, új menetrendi koncepció, új, a városi kapcsolatokat javító vasúti megállóhelyekre az elővárosi vasútvonalak és a fővárosi tömegközlekedési hálózat találkozási pontjainál – lehúzva.
6. A fővárosi közúthálózat fejlesztéséról szóló kormányhatározat egyes pontjainak törlése: Galvani híd, Ferihegyi út és Galvani levezető út kapcsolódása, 7,6 milliárd forint biztosítása rá – lehúzva.
7. A budapesti agglomeráció közlekedési módváltásáról szóló kormányhatározat egyes pontjainak törlése: átfogó budapesti agglomerációs kerékpárhálózat-fejlesztési stratégia, tanulmányok készítése – lehúzva.
8. A Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola fejlesztéséről szóló kormányhatározat visszavonása.
9. A Kelenföldi Duna-parti Sétány megvalósításáról szóló kormányhatározat visszavonása: a Galvani hídhoz kapcsolódó, annak budai hídfőjénél a Duna mentén végighúzódó magas színvonalú zöld, gyalogos és kerékpáros folyosó, a Kelenföldi Duna-parti Sétány – lehúzva.
10. Az egykori Józsefvárosi pályaudvar és az egykori MÁV Északi Járműjavító területén megvalósítandó közcélú beruházások közlekedési kiszolgálásáról szóló kormányhatározat visszavonása: új vasúti megálló a Közlekedési Múzeumnál, gyalogos, kerékpáros, népligeti kapcsolódó utak – lehúzva.
11. A városmajori közparkfejlesztésről szóló kormányhatározat – visszavonva.
12. A Gellért-hegy fejlesztéséről szóló kormányhatározat egyes pontjainak törlése: Gellért-hegyi közpark átfogó közterületi megújítása és szabadidős pihenőparkként történő fejlesztése, az előkészítésre szánt 1,5 milliárd forint – lehúzva.
A visszavonások főleg fontos vagy kevésbé fontos fővárosi infrastrukturális beruházásokról szólnak, de az egyensúly látszata miatt hozzávettek néhány vidéki kulturális vagy sportcélú beruházást is.
13. Hortobágyi Deportálások Emlékhelye előkészítéséről szól kormányhatározat – visszavonva.
14. A Recski Nemzeti Emlékpark fejlesztéséről szóló kormányhatározat – visszavonva.
15. A gödi Adatközpont-beruházásról szóló kormányhatározat – visszavonva.
16. A debreceni velodrom előkészítéséről szóló kormányhatározat – visszavonva.
Ami maradt - négy budapesti beruházást kiemel a jogszabály, amikkel egyetért a kormány, azaz nem törlik, csak módosítják azokat:
-a Városliget közlekedésének fejlesztése;
-a Gellérthegyi Sikló;
-a reptérre vezető út fejlesztése;
-a vasúti állomásokhoz tartozó P+R, B+R parkolók építése.
A Telex azonban hozzáteszi az összeállításában, hogy
-a Városliget közlekedési rendszerének átfogó átalakítása helyett az új szövegrész már csak az átalakítás előkészítéséről szól.
-A Gellérthegyi Sikló építésének gyakorlati (a közparkkal közös), 1,5 milliárdos támogatása helyett már csak elvi támogatás maradt.
-A reptéri út (Üllőit út – Határ út) fejlesztésénél kivették az összes konkrétumot (felüljárókat, kapcsolódást a Galvani híd levezetőjével), maradt egy felkérés megvalósíthatósági tanulmány és egyéb tervek elkészíttetésére.
-Végül pedig a P+R, B+R parkolók építése estében is csak az előkészítést támogatja a kormány.
(forrás: telex.hu)
|