Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Emma napja van.
Olvasói levél: Miért kell többet fizetni egy fapados buszozásért?
2014-03-03 13:00:44
Olvasói levél: Miért kell többet fizetni egy fapados buszozásért?

Olvasói levél: Miért kell többet fizetni egy fapados buszozásért?

Ismét egy érdekes olvasói levél érkezett a Hírhatár szerkesztőségébe. 

 

 

 

Ezúttal egy nyugdíjas olvasónk levelét közvetítjük. Olvasónk sokat utazik Budapest és Gyöngyös között, és nehezményezi, hogy egy nagyon fapados szolgáltatásért többlet díjat kell fizetnie. Mondjuk a levél írója nem szívbajos, problémájával nem csak bennünket, hanem a létező összes illetékest is megkereste. 


Igaz, érdemi választ eddig nem sűrűn kapott...




"Gyakori utazó illetve utas vagyok Gyöngyös-Budapest-Gyöngyös viszonylatban.


Nagyon nehezen békültem meg azzal a hivatalos döntéssel, melynek alapján "emelt szintű szolgáltatásért, emelt díjat" kell az utazási kilométerre meghatározott díjon felül fizetnem.

Ezt a regnáló kormány illetékes minisztériuma illetve szakigazgatási szerve tavaly-mintegy a fű alatt- döntötte el és  vezette be. Először még csak néhány járatról volt szó, ma már gyakorlatilag minden olyan járat, amely az autópályát veszi igénybe, megfizetteti utasaival ezt a gyakorlati sápot.

 

Az még csak rendben lenne – szerintem - ha és amennyiben azt mondanák, hogy sztrádadíjról lenne szó - ez azonban nem igaz, mert ezt az emelt díjat meg kell fizetni a nem autósztrádán közlekedő járaton is!

 

Egyszóval az nem lehet indok, hogy a sztráda szerepel emelt szintű szolgáltatásként - ezért nem hagy békében a gondolat; mi ennek a szolgáltatásnak a lényege és tartalma? Senki nem tudott ezidáig erre konkrét magyarázatot adni, csak a különböző szintű jogszabályokat tudták érvként felsorakoztatni.

Ugyanígy senki nem tudott arra konkrét magyarázatot adni, miszerint amennyiben a háziorvostól ingyenes utazásra jogosító papírt kapok, miért nem biztosít ez ténylegesen díjtalan utazást-hiszen az emelt díjat külön meg kell fizetni.

 

Ezzel a problémával megkerestem az OEP-t illetve Egészségügyi Minisztériumot, ahol azt a válaszolt kaptam, hogy a külön illetve plusz szolgáltatásért fizetni kell külön díjat és erre nem vonatkozik az ingyenes utazási kedvezmény. Szerintem ebben az esetben a jogszabályok és jogforrások egymásnak ellent mondanak, de ezzel nem foglalkozik senki. A fizetés alól számomra szintén érthetetlen okból még a nyugdíjasok sem kivételek, akik elérve azt az életkort amikortól ingyenes utazhatnának az egész országban, még sem tehetik meg ezt, hiszen a külön díjat nekik is meg kell fizetniük.

 

Szerintem ebben az esetben is a jogszabályok és jogforrások egymásnak ellent mondanak, de ezzel nem foglalkozik senki.

 

Minden mindegy, rosszabb már nekem nem lehet, gondoltam és problémámmal megkerestem a Gyöngyösi és Hatvani Volán-t, akik válaszoltak is melynek lényeg: a különböző jogszabályok elrendelik ennek a külön díjnak a kifizettetését. Ez számomra még csak olaj volt a tűzre és megpróbálkoztam a Fogyasztóvédelemmel, akinek engem kellene képviselnie, azonban panaszomat elutasították illetékesség hiánya miatt és áttették a Közlekedési Minisztériumhoz. Ahhoz a szervhez, amely kitalálta ez a külön díjat ellentétel/ellenszolgáltatás nélkül-ergo sok reményem nem lehet a válasz miben létére.

 

Tekintettel a járatok kihasználtságára külön felvetődött bennem a gondolat; amennyiben még le sem tudok ülni a távolsági járaton és kb. 1 órát állnom kell, milyen külön és plusz szolgáltatásért is fizetek külön, emelt díjat?

 

Az az emelt szintű szolgáltatás, hogy ülőhely helyett csak álló helyet vehetek igénybe?

Innen már egyenesen adódott a gondolat, hogy amennyiben a távolsági járat kihasználtsága akkora amekkora, az utasoknak állniuk kell az autóbusz vezető által adott menetjegy melyik/milyen helyre szól?

 

Folytatódott a gondolatom, hogy az emelt szintű szolgáltatásban részesülő néhány utasnak az állóhelyért kell külön díjat fizetniük? Befejeződött a gondolatom azzal, miszerint a távolsági járaton ülőhelyért fizető álló utasnak menetdíját valamint külön díját hová és hogyan számolja el akár az autóbusz vezetője, akár az üzemeltető?

 

Gondolom a teljesség és jogszabályok felsorolása nélküli felvetésem megérné azt, hogy valamilyen/valamelyik jogvédő szervezet megfelelő felkészültséggel a témában és ügyben utána járjon a hivatalos szerveknél. Ezek a szervek-szubjektíven és szerintem - kezdeményezhetnének Jogharmonizációs eljárást vagy akár Alkotmány Bírósági kontrollt.

 

Az én erő, energiám és képességem ehhez kevés, csak annyit tehettem, miszerint az Alapvető Jogok Országgyűlési Biztosához fordultam....

 

Az általam felvetetteket figyelemfelkeltésnek szántam hasonló helyzetbe kerülő utastársaimnak."

 


További híreink
Neked milyen álmaid irodája?
Rengeteg olyan munkakör van, amelyet különböző méretű irodahelyiségekben kell végezni. Rutintalan irodista azt hihetné, hogy teljesen mindegy minden, a lényeg, hogy leg...
2024-04-17 10:50:40, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Magyar Péter, a hiányzó hős
Bármilyen előzmény nélkül, mint derült égből a villámcsapás, én is úgy találkoztam először Magyar Péter nevével - Bruck András FB-jegyzete.
2024-04-13 08:33:55, Hírek, Aktuális3 Bővebben
Kovács államtitkár Magyar Péterről: ezt következmények nélkül nem lehet hosszú távon művelni
Szerinte Magyart elhagyta a felesége és ez bosszúállásra sarkallja.
2024-03-22 12:58:01, Hírek, Aktuális3 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Manapság nincs olyan ember, akit ne érintene a stressz valamilyen szinten, abban viszont nagy különbségek mu...
Bővebben >>