Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Fülöp napja van.
Öngól - nem állhatnak le a BKK agglomerációs járatai
2015-12-22 21:20:35
Öngól - nem állhatnak le a BKK agglomerációs járatai

Öngól - nem állhatnak le a BKK agglomerációs járatai

A főpolgármester és a miniszterelnök hétfői megbeszélése eredményeként a főváros tömegközlekedésének finanszírozhatósága még rosszabb pozícióba került, mint eddig volt. Sajtóhírek szerint a miniszterelnök azt erőltette, hogy a főváros az iparűzési adóból befolyó összegből költsön a tömegközlekedésre annyit, amennyit jónak lát.

 

Csakhogy az abból befolyó pénz sok minden másra is kellene, így gyakorlatilag a szűkös büdzséből nem fog elegendő anyagi forrás jutni minden feladatra. A miniszterelnököt láthatóan nem zavarja, hogy a főváros járatritkítással vagy vonalak megszüntetésével, netán más szolgáltatások zsugorításával oldja-e meg a helyzetet.

 

A főpolgármesternek még azzal sem sikerült meghatnia a miniszterelnököt, hogy akkor felmondja a BKK agglomerációs járatainak működtetését, mert az rengeteg vesztességet termel miközben az nem is budapesti feladat. Ezt Orbán Viktor minden vita nélkül tudomásul vette. Hírportálunk Pest megyei oldalán december 19-én már írtunk arról, hogy a főváros és környéke közlekedésileg részben összeforrt, ez már a két világháború között is így volt, ezeket a kinyúló „karokat” értelmetlenség levágni. Különösen a HÉV járatok esetében bajos is volna, mert a három agglomerációba kifutó fővonal közül kettőben a járműbázis kívül esik a közigazgatási határon. Szintén bonyolítja a problémát, hogy a szóban forgó járatok legtöbbje Budapesten is szerves részét képezi a tömegközlekedésnek.

 

 

Közlekedési szakemberekkel beszélve megállapítható, hogy nemhogy a HÉV, de még a buszjáratok sem fognak leállni attól, mert Tarlós Istvánnak éppen olyan kedve van. Ugyanis az érintett agglomerációs vonalak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a helyi települések önkormányzatai, illetve a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által aláírt szerződés szerint üzemelnek. El lehet játszadozni egy ideig azzal, hogy ki üzemeltessen egy HÉV vagy egy buszjáratot, azonban ezeket leállítani nem lehet, mert közszolgáltatási kötelezettség van.

 

Mindenesetre az már most látszik, hogy hatalmas öngól a kormány részéről, hogy ebbe a vitába olyanformán keveredett bele, hogy a miniszterelnök, a főpolgármester és a kerületi polgármesterek erős többsége is pártbéli. Attól azonban – jelen pillanatban, törvényességi alapon – nem kell félni, hogy egyik nap reggel azt tapasztalják majd az utasok, hogy nem jár a HÉV, nincs a községükben buszjárat és gyalog kell elindulniuk a sínek mentén vagy az országutakon úti céljuk felé. Lehet járatritkítás, áremelés, sőt még egyes vonalak összevonása is, de teljes szolgáltatás leállása nem.

 

Persze a mai politikai helyzetben bármilyen megállapodás szinte azonnal felrúgható, de ez a vita már most, mint említettük, óriási öngól. Ezek után el lehet gondolkodni, miért kell beépítenünk sokmilliárdért a Városligetet, de még inkább azon, hogy a Fidesz vezette országban szabad-e az olimpia megrendezésébe belevágni, a tervezésekre akár csak egy fillért is elkölteni.

 

Kertész Z István/kép: Rácz Anett

További híreink
Egy napra minden gyerek tűzoltó lehet
Rengeteg kisgyermek álma válhat valóra a hétvégén, hiszen a katasztrófavédelem idén is megnyitja a tűzoltószertárak kapuit a Nemzetközi Gyermeknap alkalmából, immár harma...
2016-05-26 14:15:15, Hírek, Aktuális2 Bővebben
A nyugdíjrendszer megbukott, ráfázhat a kormány
A nyugdíjrendszer megbukott, és ezt a kormány is elismerte a szülőtartásról szóló törvénymódosítással – fogalmazott sajtótájékoztatóján Varju László, a Demokratikus Koalí...
2016-05-25 18:00:10, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Nyugati lapok is megdöbbennek a magyar kormányzati korrupciótól
Magyarországon 2010 óta szinte laboratóriumi körülmények között lehet megtapasztalni, milyen is illiberális rendszerben élni – adott lesújtó látleletet Magyarországról a ...
2016-05-25 15:30:08, Hírek, Aktuális2 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
A kormány is gátolja a BKV-t abban, hogy a metrópótlást az elvárásoknak megfelelő színvonalon lássa el – véli ...
Bővebben >>