Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Edit napja van.
Orbán Viktor a sajtószabadság ragadozóinak nemzetközi feketelistáján
2021-07-05 17:59:59
Orbán Viktor a sajtószabadság ragadozóinak nemzetközi feketelistáján

Orbán Viktor a sajtószabadság ragadozóinak nemzetközi feketelistáján

A Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű, párizsi központú nemzetközi újságíró jogvédő szervezet 37 olyan állam- vagy kormányfőt mutatott be honlapján, akik erőteljesen fellépnek a sajtószabadság ellen. A „sajtószabadság ragadozóinak” feketelistájára egyetlen uniós vezető került fel: Orbán Viktor magyar miniszterelnök – írja a 24.hu.

 

Orbán portréjánál úgy fogalmazott az RSF: „Az ’illiberális demokrácia’ önjelölt bajnoka, Orbán Viktor 2010-es visszatérése óta nem állt meg a média pluralizmusának és függetlenségének támadásában.” Mint írják: a közszolgálati műsorszolgáltatás propagandaszervezetté vált, a magánkézben lévő médiumokat pedig vagy leigázták vagy elhallgattatták.

 

„A módszerek lehetnek finomak vagy pimaszok, de mindig hatékonyak. A politikai-gazdasági manővereknek és a kormánypárthoz közeli oligarchák által megvett médiacégeknek köszönhetően a Fidesz ma már az ország médiaterületének 80 százalékát ellenőrzi” – fogalmaznak, hozzátéve: a csúcson a KESMA nevű alapítvány áll, amelyben hozzávetőlegesen 500 kormánypárti médium található.

 

A fennmaradó független médiumokat diszkriminálják a kormányzati hirdetések és a hivatalos információkhoz való hozzáférés területén. Újságíróikat szisztematikusan becsmérlik a kormánypárti médiában, amely „álhírek” közvetítőinek nevezi őket.

 

Felidézi az RSF, hogy az álhírek terjesztését a koronavírus-válság idején bűncselekménnyé minősítette a kormány, az RSF szerint pedig az öncenzúra hatással volt az újságírókra és forrásaikra. Ezek a változatos ragadozó technikák annyira hatékonynak bizonyultak, hogy megihlették Orbán lengyel és szlovén szövetségeseit.

 

A szervezet azt írja, hogy miután a Népszabadságot bezárták és az oligarchák átvették az irányítást az Origo.hu és az Index.hu felett, a kormány célpontja az RTL Magyarország, a Népszava nevű napilap és a HVG, a Magyar Hang, a Magyar Narancs és a 24.hu lett. A legújabb lépés pedig az állítólagosan független rádió-televízió szabályozó hatóság politikai döntése, amely megfosztotta a Klubrádiót frekvenciájától.

 

A listára Orbán Viktor mellett olyan vezetők kerültek fel, mint Vlagyimir Putyin orosz elnök, Kim Dzsong Un észak-koreai diktátor, Aljakszandr Lukasenka fehérorosz elnök vagy Bassár el-Aszad szíriai elnök.

 

(forrás: media1.hu)

 

További híreink
„Csak abban bízhatok, hogy még a Földön megbűnhődnek mindazért, amit az országgal tettek”
Nem vagyok vallásos és nem vagyok keresztény, de tisztelem mások hitét, világnézetét. Azt hiszem Ferenc pápa a mai hatalmasok közül talán az utolsó nagy humanista – Vásár...
2021-09-12 18:01:55, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Ferenc pápa hamis Istenről beszélt, akitől elvárjuk, hogy erővel uralkodjon
„A lényegi különbség a valódi Isten és az énünk istene között van. Mennyire messze áll Ő, aki csendben uralkodik a kereszten, attól a hamis istentől, akitől elvárjuk, hog...
2021-09-12 18:01:53, Hírek, Aktuális2 Bővebben
Puzsér: „Tóth Gabi nagyjából úgy megtért keresztény, ahogy Baukó Éva zaklatott úrinő”
Puzsér Róbert sosem titkolta véleményét Tóth Gabiról, nem egyszer neki ment már különböző platformokon, és sosem finomkodott. Ezek után szinte magától értetődő, hogy nem ...
2021-09-09 20:21:09, Hírek, Aktuális2 Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Megkezdődött a tanév az egyetemeken is, a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán egy új ultramo...
Bővebben >>