Patthelyzet a BKV-nál: több az ember, mint a munka |
2016-06-10 18:02:15 |
Ráadásul az elmúlt időszakban a vállalkozóknak átadott járatok - kiszervezések - miatt mostanra jelentősen csökkent a BKV feladata, elmaradtak a túlórák, ezért több tízezer forinttal csökkentek a keresetek. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) a helyzet rendezését követeli a cégvezetéstől és a fővárostól.
Becsapottnak érzik magukat a BKV-s buszsofőrök: a metrópótlás elmaradása miatt - is - kényszabadságra küldik őket, de félő, hogy előbb utóbb elbocsátásokkal csökkentik a szolgáltatónál mostanra felduzzasztott létszámot – mondta Nemes Gábor. Az EKSZ elnöke emlékeztet: hosszú huzavona után végül a BKV vezetése is arra készült, hogy a fővárosi cég kapja a metrófelújítás idejére a felszíni pótlásra szóló megbízást, s hogy erre kellően rákészüljön, több tucatnyi embert vett fel, milliókért buszvezetőkké képezte őket. Mivel kiderült, metrófelújítás belátható időn belül mégsem lesz, a cég átesett a „ló túloldalára”: túlméretezte a létszámot. Legalábbis a BKV normál üzemmódjához képest.
Most ugyanis a normál üzemmód is csak töredéke a korábbinak, a járatok kiszervezésével is jelentősen csökkent a BKV feladata – magyarázza Nemes. Ráadásul az alacsony alapbérek miatt korábban egyedül a túlóra miatt érte meg BKV-s járművezetőnek – és karbantartónak – lenni, ám idén nemhogy túlmunka, de még normál műszak sem jut ennyi embernek, ezért tömegével küldik kényszerszabadságra a dolgozókat. Félő azonban, hogy előbb, utóbb nemcsak szabadságra, hanem végleg elküldenek tucatnyi járművezetőt a cégtől – aggódik az elnök.
A szakszervezet részéről nem írták alá a tavasszal született bérmegállapodást, vagyis nem kötelezték magukat arra, hogy idén már nem kezdeményeznek béremelési tárgyalást, ezért most élve a lehetőséggel egyeztetést akarnak a vezérigazgatóval. Nemes úgy véli, a fővárosi tulajdonú cégnek olyan béreket kell biztosítania a felelősségteljes munkát végző járművezetőknek, hogy ne kelljen máshol robotolniuk a megélhetésükért.
(kép: iho.hu) |