Hívja a Taxi 5-000-000-t! Ki ne ismerné ezt a számot, ami eddig Budapest egyik meghatározó személyfuvarozó cégénél csörgött, amikor az ember taxit szeretett volna rendelni? Ez 2013. 07. 30. napjával megszűnt. No, nem a szám, mert az működik, csak egy konkurens taxi-társaságnál, a TAXI PLUS 3-nál. Utóbbi cég diszpécsere kérdésemre, hogy mi történt, azt a választ adta, hogy a Taxi 5-000-000 megszűnt, és ezért vették át a telefonszámot.
Ez azonban hazugság, és az alábbi interjúból kiderül - ma Magyarországon bármit meg lehet tenni, ha valakinek vannak megfelelő kapcsolatai. Akár 45 család megélhetését, egy 4 éve folyamatosan fejlesztett vállalkozást is egy éjszaka alatt romba lehet dönteni. Exkluzív interjú a Taxi 5-000-000 tulajdonosával, Benedek Csillával.
- Tényleg megszűnt a Taxi 5-000-000, mint személyfuvarozó cég? Mert nekem a TAXI PLUS 3 diszpécsere ezt mondta.
- Nem, még nem, de így, hogy a taxitársaság nevét is adó telefonszámot elvették tőlünk, így ez lesz a történet vége. Tudunk még matricával ellátott autókat küldeni, bár a fuvarozók között is nagy a bizonytalanság.
- Nem igazán értem, hogy lehet egy telefonszámot elvenni…
- Mivel ez egy különleges, úgynevezett platina szám, ezért ennek a használatára más szabályok vonatkoznak, mint egy egyszerű telefonszámra. Tavaly júniusban jött a lehetőség, hogy tudjuk használni ezt a telefonszámot, így erre az 5000000 platina számra építettük a vállalkozásunkat is, ezen a néven lett bejelentve. Tavaly novemberben a szolgáltatóval közösen kezdtük üzemeltetni a taxis céget, de idén márciusra nem úgy alakultak az üzleti érdekek, ők mást láttak a történetben, mint mi, ezért szétváltunk.
- Mi történt a szétválás után?
- Kötöttünk egy háromoldalú megállapodást. Ebben az volt leírva, hogy különböző meghatározott dátumokkal mi kifizetjük ennek a telefonszámnak a végleges használati jogát a szolgáltató cégnek. 2014. december 31. volt az első, illetve 2015. december 31. volt a pénzügyi teljesítés határideje.
- Akkor most mi történt?
- Nem tudom. Hallottunk ugyan kósza híreket taxisberkekben, hogy a szolgáltató árulja a telefonszámunkat. Azonban mi folyamatosan tartottuk a kapcsolatot a szolgáltatóval személyesen, e-mailben, telefonon - soha nem jelezték felénk, hogy bármilyen gondjuk lenne, hogy másnak akarnák értékesíteni ezt a platina számot. Sőt azt is felkínáltuk, hogy előtörlesztünk, hiszen mi is hosszúnak találtuk a teljesítés dátumát.
- Tehát Önök teljesen jóhiszeműen használták a telefonszámot, amit két napja elvettek?
- Igen! Minket is teljesen váratlanul ért. 2013. 07. 29-én este kaptam egy e-mailt a szolgáltatótól, hogy a szám használatát tőlünk azonnali hatállyal megvonják.
- És ezt a platina számot kezdte el szinte azonnal használni az Önökkel konkurens taxis társaság a TAXI PLUS 3?
- Igen!
- Mi lesz most Önökkel, mi lesz az embereikkel?
- Őszintén mondom, nem tudom! Az elmúlt nap folyamán felvettem a TAXI PLUS 3 vezetésével a kapcsolatot, hogy legalább a fuvarozókat vegyék át. Azt válaszolták, szarnak rá. A párom még küzd, keresi a túlélés lehetőségét, de én eldöntöttem, soha az életben nem akarok többé taxizással foglakozni. Egy hónap múlva megszületik a babánk, ez mindennél fontosabb, talán megérti!
- Miből fognak most megélni, van másik vállalkozásuk?
- Nincs. Ebből éltünk, erre alapoztuk az életünk, de nem is igazán mi vagyunk már ebben a történetben fontosak, már nem érdekel az sem, hogy mennyi idő, energia volt elérni azt, ahová tegnapelőttig eljutottunk. Sokkal fontosabb lenne, hogy az általunk foglalkoztatott embereknek, 45 családnak legyen megélhetése, munkája!
Füzessy L. Sándor