|
|
|
Tweet |
|
|
|
A régi kandeláberekből álló közvilágítás mellett megújult a díszkivilágítás is. Utóbbi alapból meleg fehér fényt fog árasztani, de automatikusan átkapcsolható színes formációra is.
A füzérvilágítás mellett több száz fényvetőt is felszereltek a kivitelező szakemberei: a kapuzatok korábbi világítását a pilonerkélyek, a külső oldalak és a boltívek megvilágításával egészítették ki. Lámpatestek működnek majd a mederpilléreken az öntöttvas konzolok között, illetve a parti pilléreken, a hídszerkezet alján is. A felújítás befejezését követően az oszlopokon és a híd mellvédjén elhelyezett lámpatestek lehetővé teszik, hogy a hídfőket őrző oroszlánszobrok sötétben is jól látszódjanak.
A fővárosiak jelentős része azt a verziót támogatja, hogy a tömegközlekedésen kívül csak a taxik és a kerékpárosok használhassák a gyalogosokon kívül. A kormányzat viszont csak akkor járulna hozzá a felújításhoz – a jelenlegi kinyilatkoztatásuk szerint, ha az autókat is visszaengednék az útpályára.
Karácsony Gergely által vezetett főváros azonban máris új buszjáratokat szervezett a hídra (216-ost a Budai várba és 210-est a Normafához) bízva abban, hogy autómentes maradhat a híd és így a tömegközlekedési járművek nem kerülnek dugóba.
Azonban a járatszervezés újabb értelmetlen és részben pazarló fordulatot vett, mert a Normafára immár az ötödik buszjáratot indítottak be és az Istenhegyi úton hétféle busz közül lehet választani, míg a magát zöldnek tekintő főpolgármester a Normafa környékének túlzsúfoltsága ellen nem tesz semmit. Például a Hármashatár-hegyre egyáltalán nem állítja vissza a korábbi buszjáratot, pedig az némiképp csökkenthetné a Normafára koncentrálódó tömeget.
Kertész Z István/kép: BKK |
|
|
|