![]() |
|
![]() |
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
A budapesti Irinyi József utcában működő 117-es postahivatal dolgozói megtagadták az egyik ügyfélnek a részére szóló ajánlott küldemény átadását arra hivatkozva, hogy a címzettnél nincs meg a küldemény-értesítő. Az érintett viszont személyi okmányával készségesen igazolni akarta, hogy igenis ő jogosult az átvételre. A posta két dolgozója azonban nem adta ki az ajánlott küldeményt, arra hivatkozva, hogy anélkül nem tudják kikeresni.
Az ügyfél nem hagyta magát így panasszal fordult a Magyar Posta Zrt felé, ahonnan azt az írásbeli választ kapta, hogy minden szabályosan történt, és hiába kéri az ügyfél, a küldeményt visszajuttatták a " nem kereste" megjegyzéssel. Tehát valótlan állítást tettek és ezt jogszerűnek ítélte meg a panaszt elbíráló ügyintéző. Végül az ügyfél, mivel a panaszára kapott válasszal vég kép nem volt elégedett, ezért immár a posta vezérigazgatóságához fordult, ahonnan már olyan visszajelzés érkezett, amelyben sajnálják a történteket azonban ez sem megnyugtató.
A Magyar Posta közszolgáltatásai eleve a bizalomra épülnek, az ajánlott levelekért azért fizet jóval többet a feladó, hogy biztosan célba érjen a küldeménye, ha ez még sem történik meg, akkor az súlyos működési hibára utal. Tehát az ajánlott küldemény átadása az arra jogosult személynek a postai dolgozó szándékos magatartása miatt hiúsul meg, akkor nem csak a közbizalom csökkenhet vagy szűnhet meg, hanem utólag kiderül, hogy a jóval magasabb díjszabást jogtalanul kérték el a feladótól.
Alapvető tétel, hogy a postai értesítőt a küldemény kiadásához nem követelheti meg a szolgáltató, legfeljebb kérheti, az ügyintézés gyorsításához. Egyébként a 117-es postahivatal nem egy nagy forgalmú kirendeltség. A fiókvezetőnek vagy helyettesének illene tudnia a legelemibb emberi szabályról, hogy nem a paravánfal mögül arcot nem vállalva üvöltöznek az ügyféllel.
Alább közöljük a Posta Törvény ide vonatkozó részét:
"(4) A kézbesítési ponton történő kézbesítés esetén, amennyiben a küldemény átvétele érdekében megjelenő személy nem mutatja be, illetve a postai szolgáltató kérésére nem adja át a küldemény érkezéséről szóló értesítőt, a küldemény csak az átvételi jogosultság jogcímének és a személyazonosságnak hatósági igazolvánnyal illetve közhitelű dokumentummal történő igazolását követően kézbesíthető".
Kertész Z István
|
|
|
|