|
|
|
Tweet |
|
|
|
Erzsébetvárosban a parkolási helyzet az évek során kritikussá vált, mivel a hivatalosan bejelentett autók száma meghaladja a rendelkezésre álló parkolóhelyek számát. Jelenleg a közterületek 19-20%-át autók foglalják el, míg a zöldfelületek aránya mindössze 6%.
Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere szerint a jelenlegi parkolási rendszer fenntarthatatlan, ezért új parkolási díjakat vezetnének be. Az első autóra 36 ezer, a másodikra 72 ezer forint parkolási díjat kell majd fizetni az adminisztrációs díjon túl.
A helyi intézményeknek és cégeknek 10 autóig 48 ezer forintot, minden további jármű esetében 150 ezer forintot kell majd fizetniük.
Ferencvárosban is hasonló problémákkal küzdenek, ahol a kiadott parkolási engedélyek száma meghaladja a parkolóhelyek számát. 2023 végén 7604 parkolóhely volt, de 2022-ben 10 668, 2023-ban pedig 10 988 ingyenes parkolási engedélyt adtak ki, ami több mint 30%-kal több, mint ahány parkolóhely van. Baranyi Krisztina, a kerület polgármestere szerint szükség van a parkolási díjak felülvizsgálatára. Az új rendszerben az első autóra 20 000 forint éves díjat kell majd fizetni, míg a második autóra az adott övezet óránkénti parkolási díjának kétszázötvenszeresét.
A második gépjármű tekintetében a következők lesznek az éves díjak: D övezet és övezeten kívüli: 50 000 forint; C övezet: 75 000 forint; B övezet: 112 500 forint; A övezet: 150 000 forint.
Az első autóra fizetendő díjból a 65 év felettiek, a nyugdíjasok, valamint a nagycsaládosok 50%-os kedvezményt kapnának. A képviselő-testület még októberben szavaz a lakossági várakozási díjak felülvizsgálatáról.
Mindkét kerület célja, hogy a parkolási rendszer átalakításával csökkentsék a közlekedési problémákat és a környezeti terhelést, valamint növeljék a zöldterületek arányát. Józsefvárosban például közel 30%-kal csökkent az igénylések száma, 12 603-ról 9 049-re, miután hasonló intézkedéseket vezettek be, és Erzsébetvárosban is jelentős változást hozott, amikor a második autóra adott kedvezményeket csökkentették. |
|
|
|