HÍRHATÁR ONLINE - A PR cikk megjelentetésének a lépései

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2024.02.26.
 Hétfő
Ma Edina napja van.
Holnap Ákos, Bátor napja lesz.
   EUR árfolyam
   389,34 Ft
   CHF árfolyam
   408,24 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2024. 01. 31. 09:59     


A PR cikk megjelentetésének a lépései
A PR cikk talán az írással együtt alakult ki és a sajtó megjelenésével lehet egyidős. Tartalmilag még régebbi is lehet, már a kommunikációval kialakulhatott, hiszen az írásbeliség megjelenése előtt is léteztek ezek az üzenetek, csak akkor még kizárólag szóban terjedtek. Lehet, hogy a nevük PR pletyka lehetett, de erről nem maradtak fenn semmilyen sziklába vésett nyomok.

Az azonban biztos, hogy a nyomtatott sajtóban megjelenő PR (private relations) cikkeknél sokkal nagyobb teret kap az internet megjelenése óta ez a műfaj. De hogyan is kell egy ilyen cikket megírni és ütőssé tenni, a legjobb csatornákon keresztül megjelentetni?

 

 A PR cikk specialista weboldalon erre bővebben is kitérnek.


Mi is az a PR cikk?

 

A PR cikk egy a cégről, bármely szervezetről, eseményről a médián keresztül közvetített üzenet, amely szerencsés esetben az olvasó számára is fontos, érdekes tartalmat hordoz. El sem tudjuk képzelni, hogy egy PR cikk mennyi mindenről szólhat – ha elengedjük a fantáziánkat, a felsorolás bízvást akkor is folytatható lenne….

 

A PR cikk megjelenése lehet ingyenes, azonban ebben az esetben azért némi kis kutakodás után mindig találni egy kölcsönös együttműködésen alapuló kapcsolatot vagy egy ügynökséget, aki a megjelentetésben segíti a hír megfelelő „helyeken” történő megjelenését. Tehát a cikk közlése ritkán ingyenes és még ritkábban egyedi, egyedüli: többnyire egy teljes kampány része, eleme és megjelenése tudatosan szervezett, összehangolt.

 

A jó PR cikket arról lehet felismerni, hogy úgy van megírva, hogy az olvasó számára fontos, releváns és érdekes üzenetet hordozzon. Ne csak a tartalma, de a megfogalmazása, a szóhasználata is legyen az adott olvasó (célcsoport) számára egyedileg formázva.

 

Vegyünk egy példát. Nemzetközi UFO találkozó lesz. Ez egy egysoros hír, ha csak ez az üzenet megy át a médián, akkor elég kevesen fognak elmenni. A cikket úgy kell megírni, hogy az a már ufo-hívő közönséget is érdekelje – tehát legyen benne valami újdonság, valami ígéret arra vonatkozólag, hogy érdekes lesz számára a rendezvény (mi fog elhangozni, kik lesznek ott, stb.). Másrészt fontos, hogy esetleg további érdeklődőket is megszólítson az írás. Olyanokat, akik még nem hiszik, de valami megindult bennük: őket mivel lehet bevonzani egy ilyen rendezvényre?

 

Azonban egy fontos dolgot máris látnunk kell: a PR cikk egy bemutatkozása is egyben az adott cégnek, rendezvénynek, tehát valósnak, igaznak és pontosnak kell lennie az üzenetnek. Ha hamis, nem azt ígéri, amit az olvasó végül kap, akkor az egy nagyon rossz negatív kampány, aminél már a néma csönd is jobb a vállalkozás számára.

 

A PR cikk megjelentetésének lépései


De lássuk, hogy hogyan is épül fel egy PR cikk kampány. Kell egy brainstorming, ahol a kampány résztvevői megtervezik a témához kapcsolódó média megjelenéseket tartalmilag és formailag egyaránt.

 

Ha van rá pénz, akkor a PR cikk egy többlépcsős média kampány része, hiszen előre meghatározott sorrendben, időben és helyen fognak kijönni videók, TV hirdetések, interjúk és több PR cikk is.

 

De maradjunk csak a cikkeknél. Meg kell tervezni, hogy miről szóljon, ki fogja megírni, milyen stílusban és az interneten fontos SEO szempontokra is figyelni kell a cikk elkészítése során.

 

Ha elkészült a PR cikk, akkor az előre megtervezett formában, sorrendben kell megjelentetni a kiválasztott média helyszíneken: ezek között persze lehet nyomtatott sajtó is, de az internet a barátunk….

 

Tehát a hol jelenjen meg kérdésre sem olyan egyértelmű a válasz, kell hozzá sajtófigyelés, médiaelemzés, aktuális trendek feltárása, kapcsolódó hírek, hírkörnyezet vizsgálata, konkurencia elemzése és sok-sok hasonló dolog. A végén pedig kell egy vizsgálat, elemzés a PR cikk hatásáról: felmérés arról, hogy hogyan sikerült….. Ez nagyon fontos, mert ebből lehet tanulni és legközelebb még jobban csinálni.

 

Látható, hogy a PR cikk megjelentetése nem kis feladat, sok tapasztalatot, gyakorlott szakembereket igénylő munka. Amelyhez nem véletlen, hogy a legtöbb vállalat, szervezet külső szakembereket vesz igénybe.


További hírek

  A közismerten baloldali Moldova György özvegye csalódott Novák Katalinban
2024. 02. 26. 12:34 hirhatar.hu
  Lecsalózták a DK alelnökét, Varju Lászlót
2024. 02. 26. 12:34 hirhatar.hu
  Nagy-Bandó üzent az ATV-től távozó Somos Andrásnak
2024. 02. 26. 12:34 hirhatar.hu
  Hogyan dekoráljuk otthonunkat húsvét alkalmából?
2024. 02. 26. 10:43 pestmegyei-hirhatar.hu
  A WordSkillsen és az EuroSkillsen is képviseli Pécset
2024. 02. 25. 22:07 pecsi-hirhatar.hu
  Rákay Philip szerint az elmúlt 34 év magyar filmtermésének 70 százaléka kuka
2024. 02. 24. 13:57 hirhatar.hu
  14 év után nem csak az ATV-től, de a képernyőtől is búcsúzni kényszerül a népszerű tévés
2024. 02. 24. 13:57 hirhatar.hu
  A Novák-Varga pedofilügy robbant a Fidesz-táborban, teljes a káosz
2024. 02. 24. 13:57 hirhatar.hu
  Az Ecom Testvérek programja sikeres a videós visszajelzések alapján?
2024. 02. 23. 17:43 hirhatar.hu
  Száz éve született Grastyán Endre
2024. 02. 23. 16:30 pecsi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | SZABÁLYZAT

(c)2o15-2o23 Hírhatár Lapcsoport