|
|
|
Tweet |
|
|
|
Az első lépés a fenntartóváltás volt, amikor az önkormányzatoktól az államhoz került az iskolák többsége. A második lépésnek az életpálya modell felépítését nevezte meg Kósa, aki szerint „soha nem látott módon nő a tanárok bére”.
A politikus szerint a harmadik lépés az, hogy „újragondoljuk azt a dogmát, ami arról szól, hogy csak az integrált oktatási modell lehet az, ami Magyarországon megvalósul, miközben azt mutatják a felmérések, hogy ez kudarc.”
Kósa kifejtette: olyan zárványok jönnek létre a rendszerben, amelyek újra termeik a társadalmi egyenlőtlenségeket. „A magyar oktatási rendszer rossz a felzárkóztatásban, az integrációs modell az elmúlt 25 évben nem vezetett eredményre”, mondta Kósa.
A politikus szerint érdemi kérdésekről kellene beszélni, ám „nehéz úgy beszélni, hogy az ember nem kockáztatná, hogy mindenféle rasszizmussal vádolnák meg, pedig pont a gyerekek érdekében történne változás.
A magyar oktatási rendszer egésze, ha az oktatás átlagát nézzük, akkor nem jó, rossz teljesítményt mutat, mert az átlagot, ezek a szegregátumok húzzák le nagyon, ezzel kell kezdeni valamit”, jelentette ki a Fidesz frakcióvezetője.
(atv.hu) |
|
|
|