Már több évtizede használaton kívül van a Mexikó úton egy két megállónyi kettős-vágányú pályaszakasz. Talán ilyen állapotban ennyi ideig nem is maradt fent sem Budapesten, sem vidéki városban kihasználatlan villamos-pálya. Időközben számos terv is született az ismételt üzembe helyezésére, de valahogy az mindig lekerült a napirendről.
Persze ezek a vágányok a töltés oldalában az út szélén kevésbé zavarták a forgalmat, talán így kerülhették el a felszedésüket is, no meg a forgalom visszaállítási tervek. Most, hogy egy ideje már van a város belsejét is érintő 5-ös autóbuszjárat, a lakosságnak csak azon része hiányolja itt a villamost, amelyik kifejezetten a kötött pályás közlekedés híve.
A villamosforgalom leállítása előtt a 67-es járat közlekedett itt, de korábban volt egy 65-ös jelzésű viszonylat is a Mexikói út – Thököly út csomópontjától Pestújhelyen át Rákospalota, Czabán Samu térig. A Mexikói úti vonalrészt 1902-ben ágaztatták ki a Thököly úti villamosvonalból.
Később egy deltavágány is készült a Thököly úti csomópontban a Bosnyák tér felé, amelynek 1964-ig volt nagy jelentősége, akkor ugyanis megépült a Bosnyák téri kocsiszínhez rövidebb elérést biztosító Nagy Lajos király úti villamospálya (62-es járat).
Kertész Z István