A Magyar Kerékpárosklub nyilvánosságra hozott egy 15 pontos listát, amely a tartalmi leirata a városvezetés számukra bemutatott új kerékpáros politikájának. Ezek a pontok beilleszthetőek a főpolgármester decemberi sajtótájékoztatója, majd az áprilisban kiszivárgott utasításai által megjelenített irányba: a cél az elmúlt években teret nyert városi kerékpározás visszaszorítása.
A városvezetés pontjai évtizedekkel ezelőtt is elavult nézeteket tükröznek, amelyek ráadásul csak előítéleteken és városi legendákon alapulnak, baleseti statisztikák vagy a BKK forgalmi adatai kifejezetten cáfolják. Ezen túl nem elég, hogy a főpolgármester nem hajlandó a szakmai véleményeket figyelembe venni, még a társadalmi párbeszédből is gúnyt űzött a Gój Motorosok nevű hecc-szervezet tárgyalóasztalhoz ültetésével – állítja az Együtt fővárosi elnöke.
A Fővárosi Önkormányzat érdemben tehetne azért, hogy a közlekedési kultúrát javítsa, valamint hogy hozzájáruljon a konfliktusok elkerüléséhez, de ehhez mindenekelőtt tudomásul kellene venni, hogy a XX. század közepére jellemző, emberek helyett autók közlekedésére építő várospolitika megbukott, mert nem hatékony, nem fenntartható, és nem tükrözi a városlakók igényeit. A budapestiek jobbat érdemelnének, de ezt Tarlós István vezetésével már jól láthatóan nem fogják megkapni – véli Pataki Márton.