|
|
|
Tweet |
|
|
|
A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatal és a HC ATM Légiforgalmi Igazgatósága arról informálta lapunkat, hogy az utóbbi egy évben Budapest légterében a Liszt Ferenc repülőtérre érkező, vagy onnan induló légijárművekre vonatkozó eljárásokban változás nem történt. A változás érzékelésében közrejátszhat az uralkodó szélirány, ami döntően befolyásolja a megközelítés módját, és a használatos futópályát, ami időnként eltér a lakosság által megszokottól.
Az elmúlt időszakban gyakori volt a délies szélirány, ami szükségessé tette a Zugló felöli megközelítéseket (különösen akkor, amikor a forgalmi helyzet megköveteli az un. 13 R - régi „Ferihegy 1”- használatát; ebben az esetben érkező forgalom esetén a végső megközelítési egyenes körülbelül az Angol utca és a Nagy Lajos király utca közé esik, és azokkal párhuzamos).
A közelmúltban egyébként történt jelentős útvonal módosítás, de az a földről nem érzékelhető.
A Budapest Airport kommunikációs vezetője, Hardy Mihály ennél pontosabb információkkal is kiegészítette a kérdést. Valóban történt módosulás a repülőgépek útirányát érintően, ám ennek egyszerű okai vannak: szeptemberelején lezárták az 1-es kifutót felújítási munkák miatt. A megközelítően három futballpálya nagyságú területen többek között túlfutási zónákat alakítanak ki, várhatón októberben fejeződik be az átalakítás.
A Légügyi Hivatalt megkérdeztük a déli határszakasz felett, a menekültügyi kérdés miatt meghirdetett „légtérzárral” kapcsolatban is. Erről a hivatal a Magyar Honvédség kérelmére a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III.1.) GKM-HM-KvVM rendelet 15 §. és 16 §. bekezdés un. „Eseti légtér kijelölése” alapján határozott. A légtér tehát az „Ügyfél” kérelme alapján kerülhet felszabadításra, amit a Légügyi Hivatal megfelelő eljárást követően rövid idő alatt végrehajthat. A feloldás időpontja a mindenkori határhelyzet függvénye, a vonatkozó döntést a műveletben résztvevő operatív testület hozza.
|
|
|
|