|
|
|
Tweet |
|
|
|
A Magyar Közlönyben megjelent határozat visszavonja a kormány július 20-i határozatának azt a részét, amely az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítésének előkészítését irányozta elő Budapest és Győr között és ugyan ezt célozta az M7-es autópályával is Budapest és Balatonvilágos között.
A Veszprémmel kötött együttműködési megállapodásból kikerült a 8-as számú főút és a 82-es számú főút összeköttetése, valamint az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd megépítése. A Kecskeméttel kötött megállapodásból az 52-es számú főút és az M5-ös autópálya közötti út, valamint a Nagykörút négysávossá bővítése maradt ki.
A szombathelyi megállapodásból a várost elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítését törölte a kormány és visszavonta az M43-as autópálya országhatárig történő kiépítéséről szóló korábbi határozatát is.
A kormány visszavonta a központi költségvetésből finanszírozott közúti beruházásokról szóló, a központi költségvetés forrásaira alapozva megvalósítani tervezett közútfejlesztési listát, de ezt részben átfedve, újat készített, amely a mostani határozat mellékletében szerepel.
A hosszú listából kiemelésre érdemes az M0-ás autóút Déli szektor fejlesztése, de a Deák Ferenc mederhíd falszerkezet cseréje nélkül. Az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda, országhatár közötti szakasz megépítése, villányi csomóponttal, az M30-as autópálya megépítése Miskolc-Tornyosnémeti között. Az M9 autóút Vasvár és Zalaegerszeg között, viszont csak előkészítési fázisig jut – összegezte a bukott fejlesztéseket a napi.hu.
(kép: kormany.hu) |
|
|
|