|
|
|
Tweet |
|
|
|
Márciustól például az Újpest Városkapunál már csak térítés ellenében lehet majd használni az eddig ingyenes több száz P+R parkolót. A Népszava szerint a kerületi önkormányzatok gyakran hivatkoznak a szomszédos kerületek díjköteles parkolására.
Holott: 2016-ban még arról döntöttek, hogy az Újpest-Városkapu metróállomásnál az újpesti oldalon meglévő parkoló bővítésével létesülne új, 250 férőhelyes P+R parkoló.
A lap szerint Újpesten például azért válik fizetőssé a metróállomás és környéke, mert Angyalföldön már szinte az egész kerület az – ami némileg röhejes magyarázat már csak azért is, mert nem valószínű, hogy Újpest polgármestere, a fideszes Wintermantel a 30 éve rendíthetetlen szocitömb Tóth Józseftől kívánna lihegve példát venni.
Zuglóban is hasonlóan érveltek, mielőtt díjkötelessé tették a parkolást a Hungária körút mentén, a Városligetben, a Dózsa György úton és az Ajtósi Dürer sorban. A Népszava szerint már vizsgálják a földalatti végállomás P+R parkolójának megszüntetését is.
Ugyanez a tendencia a többi fővárosi kerületben is: a IX. kerület 2016-ban az Ecseri úti és a Pöttyös utcai metróállomásnál tett fizetőssé 300 P+R parkolóhelyet, és a XIX. kerületben a Kőbánya-Kispest intermodális csomópontnál is díjköteles már a parkolás.
Másfél éve pedig egészen másról szóltak a tervek. Akkor még arról döntöttek, hogy például a békásmegyeri HÉV-állomásnál a két oldalon létesül egy összesen 377 férőhelyes P+R parkoló.
Amint a csepeli HÉV-állomásnál: a már befejezett első ütem folytatásaként terveztek egy körülbelül 150 férőhelyes új parkoló a II. Rákóczi Ferenc úti oldalon.
A népligeti metróállomásnál a jelenleg a Volánbusz által használt tárolóteret felülépítve is parkolóházat terveztek körülbelül 400-450 férőhellyel: a Ludovika-beruházás során megszűnt P+R kapacitást kiváltására. |
|
|
|