|
|
|
Tweet |
|
|
|
A járat a Fővám tér és a Lehel tér között, mind két irányban a 15-ös és a 115-ös közös útvonalán jár majd. Mivel ezen az útvonalszakaszon lényegében nincs felsővezeték, ezért önjáró üzemmódban közlekednek majd a trolibuszok.
A tervek szerint csak hétvégi- és ünnepnapokon a nappali órákban indulnak majd a trolibuszok, átlagosan 30 percenként. A menetrendjét próbálják úgy kialakítani, hogy össze legyen hangolva a 15-ös és a 115-ös autóbuszokéval, így, ha nincs közlekedési akadály, akkor az együttesen negyedóránként járó autóbuszok között megy el egy – egy trolibusz. Így a két buszjárat és a troli közös menetsűrűsége minden félórában kétszer 7-8 perc és egyszer 15 perc lesz egy adott megállóhelyen – a jelenlegi elképzelések szerint.
Az önjáró szakaszra a 83-as járatról, a Fővám téren állnak be a Solaris-Skoda típusú trolik és ugyanoda visszatérve megint áramszedővel közlekednek tovább az Orczy térig és vissza, ennyi idő alatt megint feltöltődik a jármű.
Volt már rá példa, hogy trolibusz útvonalát önjárómódban meghosszabbították, tavaly néhány hónapig a 72-es viszonylat az Arany János utcától a 9-es autóbusszal közösen tovább közlekedett Kőbányáig.
Idén a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállójának lezárása alatt, hétvégi napokon az állomáspótló autóbuszok helyett a 70-es vonalról csoportosítottak át önjáró üzemmódban trolikat. Azért csak hétvégén, mert akkor ehhez az átszervezéshez elég volt két többletjármű, míg hétköznap négy dízelüzemű busz látta el a feladatot, annyi tartalék troli meg nem állt rendelkezésre.
Kertész Z István
|
|
|
|