HÍRHATÁR ONLINE - Megbéníthatják Budapestet a BKV-sok

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2019.11.22.
 Péntek
Ma Cecília napja van.
Holnap Kelemen napja lesz.
   EUR árfolyam
   334,36 Ft
   CHF árfolyam
   304,27 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2016. 02. 25. 16:40     


Megbéníthatják Budapestet a BKV-sok
Megdöbbentő statisztikára bukkant a BKV kimutatásai között az egyik szakszervezet: az elmúlt két évben átlagosan 16 százalékkal nőtt a gazdasági vezetők fizetése, miközben a járművezetők bérét ugyanennyi idő alatt 1,66 százalékkal a karbantartóké pedig 4,17 százalékkal emelték.

Csak tavaly a vezetők az előző évhez képest havonta átlagosan csaknem 100 ezer forinttal többet vihettek haza, miközben a karbantartók 10 ezer, a járművezetők pedig mindössze 5 ezer forinttal kaptak többet. A buszvezetők fizetése viszont kevesebb lett tavaly, egész évben összesen 27 ezer forinttal. Eközben a hetek óta tartó béremelési vita is mindössze pár ezer forintról szól.

 

Miközben mindössze pár ezer forintos béremelésért folyik a küzdelem már hetek óta a BKV-nál, a szakszervezet „előásott” néhány korábbi, a cégvezetés által küldött megdöbbentő kimutatást az elmúlt évek béreiről.  Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elemzéséből kiderült, hogy az úgynevezett FEOR1 fizetési kategóriába sorolt gazdasági vezetők bére 2014 óta átlagosan 1 millió 200 ezer forinttal nőtt, a járművezetőké és a karbantartóké viszont alig változott.

 

A szakszervezet elnöke, Nemes Gábor felháborítónak tartja a 2015-re vonatkozó számokat is, mert ebből kiderült, hogy az említett vezetői réteg fizetése csak ez alatt az egy év alatt havonta 100 ezer forinttal lett több, miközben a karbantartók mindössze 10, a járművezetők pedig 5 ezer forinttal többet vittek haza havonta. A buszvezetőket – úgy tűnik – büntette a cég, ők ugyanis tavaly minden hónapban kevesebbet vittek haza – még ha csak 1-2 ezer forinttal is – mint 2014-ben. A szakszervezet éppen ezért nem érti, hogy a cégvezetés a tervezett létszámleépítéseket hogy képes teljesítménycsökkenéssel indokolni, miközben a buszvezetőket és a karbantartókat a BKV hivatalos statisztikája szerint is folyamatosan túlóráztatni kellett. 


További hírek

  Középiskolások vetélkedtek az Európai Unióról
2019. 11. 21. 21:25 pecsi-hirhatar.hu
  Hogyan tanítsuk meg a gyereknek, hogy mennyi is az idő?
2019. 11. 21. 19:26 veresegyhazi-hirhatar.hu
  Miért olyan népszerűek a TV reklámos játékok?
2019. 11. 21. 16:32 szegedi-hirhatar.hu
  Néhány ajándék ötlet karácsonyra, amit többen is lehet használni (18+)
2019. 11. 21. 16:20 pestmegyei-hirhatar.hu
  Mit viselj karácsonykor?
2019. 11. 21. 15:36 pestmegyei-hirhatar.hu
  Miniatűr fodrászok
2019. 11. 21. 15:31 pestmegyei-hirhatar.hu
  Fontos tudnivalók a hideg és a meleg fényről
2019. 11. 21. 15:06 kecskemeti-hirhatar.hu
  Egy sokoldalú és nőies táskára vágysz? Mi megtaláltuk!
2019. 11. 21. 15:01 gyomroi-hirhatar.hu
  Kiválóan működő praktikák a relaxációhoz
2019. 11. 21. 14:53 dunakeszi-hirhatar.hu
  Adventi kalendáriumok nem hétköznapi kivitelben
2019. 11. 21. 14:30 14keruleti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport