HÍRHATÁR ONLINE - Megbéníthatják Budapestet a BKV-sok

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2020.01.19.
 Vasárnap
Ma Sára napja van.
Holnap Sebestyén napja lesz.
   EUR árfolyam
   335,49 Ft
   CHF árfolyam
   312,22 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2016. 02. 25. 16:40     


Megbéníthatják Budapestet a BKV-sok
Megdöbbentő statisztikára bukkant a BKV kimutatásai között az egyik szakszervezet: az elmúlt két évben átlagosan 16 százalékkal nőtt a gazdasági vezetők fizetése, miközben a járművezetők bérét ugyanennyi idő alatt 1,66 százalékkal a karbantartóké pedig 4,17 százalékkal emelték.

Csak tavaly a vezetők az előző évhez képest havonta átlagosan csaknem 100 ezer forinttal többet vihettek haza, miközben a karbantartók 10 ezer, a járművezetők pedig mindössze 5 ezer forinttal kaptak többet. A buszvezetők fizetése viszont kevesebb lett tavaly, egész évben összesen 27 ezer forinttal. Eközben a hetek óta tartó béremelési vita is mindössze pár ezer forintról szól.

 

Miközben mindössze pár ezer forintos béremelésért folyik a küzdelem már hetek óta a BKV-nál, a szakszervezet „előásott” néhány korábbi, a cégvezetés által küldött megdöbbentő kimutatást az elmúlt évek béreiről.  Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elemzéséből kiderült, hogy az úgynevezett FEOR1 fizetési kategóriába sorolt gazdasági vezetők bére 2014 óta átlagosan 1 millió 200 ezer forinttal nőtt, a járművezetőké és a karbantartóké viszont alig változott.

 

A szakszervezet elnöke, Nemes Gábor felháborítónak tartja a 2015-re vonatkozó számokat is, mert ebből kiderült, hogy az említett vezetői réteg fizetése csak ez alatt az egy év alatt havonta 100 ezer forinttal lett több, miközben a karbantartók mindössze 10, a járművezetők pedig 5 ezer forinttal többet vittek haza havonta. A buszvezetőket – úgy tűnik – büntette a cég, ők ugyanis tavaly minden hónapban kevesebbet vittek haza – még ha csak 1-2 ezer forinttal is – mint 2014-ben. A szakszervezet éppen ezért nem érti, hogy a cégvezetés a tervezett létszámleépítéseket hogy képes teljesítménycsökkenéssel indokolni, miközben a buszvezetőket és a karbantartókat a BKV hivatalos statisztikája szerint is folyamatosan túlóráztatni kellett. 


További hírek

  Betelt a pohár, véget vet a kormány a börtönbiznisznek
2020. 01. 18. 18:00 gyomroi-hirhatar.hu
  Nem csak a Moszkva téri óra tűnt el
2020. 01. 18. 14:07 hirhatar.hu
  Az új győri fideszes polgármesterjelölt közpénz-milliárdjairól ír az „ördög ügyvédje"
2020. 01. 18. 14:07 hirhatar.hu
  Hamis prosztatagyógyszerhez használják csalók a Semmelweis Egyetem nevét
2020. 01. 18. 14:07 hirhatar.hu
  Elítélték és kiutasították
2020. 01. 17. 21:35 pecsi-hirhatar.hu
  Hosszú évekre rács mögött maradnak
2020. 01. 16. 22:03 pecsi-hirhatar.hu
  Felbecsülhetetlen értékű kezdeményezés
2020. 01. 16. 21:45 pecsi-hirhatar.hu
  Marad-e a Fidesz az Európai Parlament Néppárti frakciójában...?
2020. 01. 16. 20:09 hirhatar.hu
  Január végétől Göncz Árpád nevét viseli az Árpád híd metróállomás
2020. 01. 16. 20:09 hirhatar.hu
  Keményen dolgozó fideszes EP-képviselőnő üdvözli az egységes mobiltöltőket
2020. 01. 16. 20:09 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport