HÍRHATÁR ONLINE - Megtudtuk, hogy miért nem lesz még egy darabig 6-os villamos

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2020.09.28.
 Hétfő
Ma Vencel napja van.
Holnap Mihály napja lesz.
   EUR árfolyam
   363,86 Ft
   CHF árfolyam
   337,18 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2020. 08. 05. 18:09     


Megtudtuk, hogy miért nem lesz még egy darabig 6-os villamos
Miközben augusztus 6-tól a 4-es villamos a teljes eredeti útvonalát bejárja, addig a 6-osra egy darabig még várni kell.

Néhány hétig még 4-6-os jelzéssel közlekedik az összes nagy körúti villamos a 4-es teljes útvonalán a Moszkva tértől az Újbuda-központig, amíg át nem adják a Karinthy Frigyes utcai pályát. A tervezetnél jóval hosszabb vágányzár okaira kérdeztünk rá a BKV Zrt-nél.

 

„A korábbi terveink szerint a 4-es és a 6-os villamosvonal átépítése az Irinyi József utca – Karinthy Frigyes út csomópont előtt ért volna véget a 6-os villamos pályáján. A munkálatok során azonban egyértelművé vált, hogy a csomópont íves ágában a régi és az új pálya csatlakoztatása műszaki okokból csak kisebb irányhibával lett volna megoldható, ami a sínpár gyorsabb elhasználódását, az utazási komfort esetleges csökkenését jelentette volna. Legalábbis arra az átmeneti időre, amíg az 6-os ág felújítása nem folytatódhat. Ezt a beruházási források függvényében eredetileg 2021-2022-re terveztük. Közben kiderült, hogy 2021-ben a Budapest Közút Zrt. fontos és nagy volumenű útfelújítási munkákat tervez a környéken, aminek során forgalomtechnikai szempontból érintett lesz a kérdéses csomópont is, ezért semmiképpen nem lenne célszerű, ha akkor a BKV Zrt ezen a helyszínen munkálatokat végezne. Ezen körülményeket összegezve rendeltük meg a pálya 137 méterrel való továbbépítését az eredeti tervekhez képest.

 

A most átépítésre kerülő íves szakasz felújítása szerepelt a BKV Zrt. terveiben, így az összességében nem jelent indokolatlan kiadást (főleg azért, mert az átépítés így jellemzően tavalyi árakon tud megvalósulni), ezzel csupán műszaki és szervezési célszerűségből előbbre hoztunk egy későbbre tervezett kivitelezési munkarészt.

 

Az eredeti tervek egy komplett, teljesen átépített vonalra vonatkoztak csatlakozás és szakaszolás nélkül, amelyet egyben könnyebben lehetett volna megépíteni. A szakaszos megépítést a rendelkezésre álló beruházási források korlátossága miatt kellett választani. Az új tervek íve és a jelenleg meglévő ívgeometria nem egyezett hajszál pontosan, ez nem is volt cél, hiszen pont azért készül mindig terv, hogy minimális korrekciókkal - a lehetőségek keretein belül - javítsunk a geometriai viszonyokon. Az építés során látszott, hogy a csatlakozás a meglévő szakaszhoz kivitelezhető, de műszaki, közlekedésszervezési és forgalomtechnikai okokból sokkal jobb, ha nem az ív közepén, hanem annak végén, az egyenesben csatlakozunk a megmaradó szakaszhoz és 1-2 év múlva (a források rendelkezésre állásának függvényében) innen folytatjuk majd a csak a 6-os villamos által járt pályaszakasz felújítását. Ezzel kis mértékben előbbre került az ív felújítása, és legközelebb a forgalomtechnikában sem kell zavarnunk a Petőfi hídon közlekedőket” - írta kérdésünkre a BKV Zrt.

 

Kertész Z István


További hírek

  Amit a kamado grillsütőkről tudni érdemes
2020. 09. 27. 10:45 hirhatar.hu
  Újabb kutatóbázisok Pécsett
2020. 09. 26. 20:26 pecsi-hirhatar.hu
  Kiállítás csak felnőtteknek
2020. 09. 26. 20:11 pecsi-hirhatar.hu
  110 éves a János-hegyi kilátótorony
2020. 09. 26. 16:35 hirhatar.hu
  Bajnai Gordon visszatér: Momentum-tanácsadó lesz az egykori miniszterelnök
2020. 09. 26. 16:33 hirhatar.hu
  Volt pornós lehet az utánpótlás-bizottság elnöke a Magyar Tenisz Szövetségben
2020. 09. 26. 16:33 hirhatar.hu
  LMP: Galvani híd helyett forgalomcsillapítást
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  Átadták a 30 milliárdos lakiteleki népnemzeti élményközpontot
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  Kiderült, hányszor utazott rendőrségi helikopterrel Szijjártó idén
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  Új kezdet a migráció terén
2020. 09. 24. 19:53 pecsi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport