![]() |
|
![]() |
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
Amennyiben fogtöméskirázástól mentes útra vágysz, vagy csak nem szeretnéd, hogy az alfeled 3 napig sajogjon, akkor jobb, ha elkerülöd ezeket. A következő cikkben azt is eláruljuk, hogy miért.
A magas felniprofil átka
Az egysebességes kerékpárok megjelenésével beköszöntött a magas, aeroprofilos felnivel szerelt kerekek kora. Ez egyfajta sajátos megjelenéssel ruházza fel a járműveket. A Bikepro.hu kerékpár webshop felni kínálatában többféle termék vár ránk, ám mielőtt vásárolnánk, járjunk utána, mit ad nekünk a magas és az alacsony felniprofil.
Gyakran előfordul, hogy az álombringa néhány kilométer tekerés után már nem is lesz annyira álomszerű. Ennek egyszerűen az az oka, hogy az ilyen felnivel rendelkező bicaj nagyon ráz, főleg a magyar utakon. Persze, szép meg minden, de aki feltalálta a felsőcsövön körbetekert bowdent, hát az illetőnek komoly gondjai lehettek vagy nagyon unatkozhatott.
Azért ráz a bringa, mert a vázcső teljesen egyenes, nincs az a flexibilitás, amire szükség lenne, ugyanakkor a magas építésű váz miatt a hosszan kihúzott nyeregcső rugalmasságában sem bízhatunk. Az aero felni merev aluból készül és a virsligumi sem segít a helyzeten. Egy ilyen pályakerékpár mindenről szól, csak a komfortról nem. Inkább a hatékonyságon van a hangsúly.
Az aeroprofilos kerekek továbbá áramvonalasak, nehezebbek és rendkívül merevek. Egyetlen küllő nélkül elbírják a bringás testtömegét.
Az alacsony profilos felnik előnye
Az alacsony profilos, illesztett felnik tömege sokkal kisebb, szemben a magas felniprofilokéval. Míg ezeknek csupán 650 gramm a tömege, addig az utóbb említett változatoké a 800 grammot is elérheti, ami rendkívül sok. Így hogyan is várjuk el a rugalmasságot?
A kezdet kezdetén még nem volt divat a magas felniprofil, sőt, a szignós felnik 13 mm-es magasságtól indultak. Mivel volt függőleges rugalmasságuk, így a bicikli sem rázta ki belőlünk a napi menüt. A montis felnik régen szintén ezekhez hasonlítottak.
Tulajdonképpen egy téglatest volt a profiljuk. A túlzott könnyítés azonban számos esetben repedéshez vezetett. 2015-ig kellett várnunk, mire újra elnyerték az emberek bizalmát.
Lapos, de erős felniforma
A Ryde tervezése lenyűgöző. Megcsinálták a lehető leglaposabb, de erős felniformát, ami mindössze 13 mm magas és 23 mm széles. Úgy jó, ahogy van.
A szálcsiszolt fékezőfelület, a polírozott alu anyag, az 590 grammos tömeg mellett az is nagy előny, hogy erre még rá lehet húzni akár 47 mm széles ballonos külsőket is.
A lényeg tehát, hogy ha nem pályakerékpáros versenyző vagy, akkor bőven elég egy alacsony profilos, széles felni is, nem muszáj az aero felnihez ragaszkodnod. |
|
|
|