A
Népszabadság ma reggel az írta, információik szerint gőzerővel dolgoznak a Budapesti Közlekedési Központban (BKK), a korábbi elképzelésekkel szemben egy gyorsított, 2016. január elsejei bevezetés lehetőségét vizsgálják.
A lap információi szerint a zónahatár Budán szinte bizonyosan a Budafoki út–Október 23. utca–Bocskai út–Karolina út–Villányi út–Budaörsi út–Alkotás utca–Krisztina körút–Margit körút vonala lenne, míg Pesten a Hungária körút, bár nem vetették el véglegesen a Nagykörutat sem. A Népszabadság azt írja, Tarlós István főpolgármester egy szűk körű megbeszélésen utóbbi mellett tette le a voksát.
A kapus beléptetőrendszer kiépítése és beüzemelése legalább 1-1,5 évet, a P+R parkolók kialakítása még több időt venne igénybe, a kapuk felállítása 3-4 milliárdba kerülne, a kapcsolódó beruházások pedig 15-40 milliárdot is felemészthetnek - a lap szerint azonban a főváros szinte mindent elhagyna ebből. Kapuk nélkül viszont nem lehetne a zónán belül eltöltött idő arányában fizetni, így marad az előre megváltott napijegy. Az autókat köztéri kamerákkal pásztáznák, jó magas összeggel büntetve a szabálytalankodókat.
A Népszabadság további információkkal is rendelkezik, például azt is tudni vélik, hogy a díjtételek is változnának - a licit egy vonaljegy áráról indult, a legújabb verzióban azonban már 700 forintot javasolnak napi behajtási díjként, az éves bérlet ára pedig 115 ezer forint körül mozogna.
A Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága az MTI-vel azt közölte, minden alapot nélkülöz a Népszabadság értesülése a gyorsított bevezetésről, ahogy az is téves információ, miszerint a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát.