A két Bzmot motorkocsi általában Mór állomáson tér ki az egyvágányú pályán (képünkön). A korábbi időszakban napi egyetlen vonatpár közlekedett, lehetetlenné téve a vasút menti településekről a megyeszékhely vonattal történő elérését. Nem volt jobb a helyzet a Komáromból Esztergomba tartó mellékvonalon sem, ahol addig szűkítették a menetrendi kínálatot, míg ezen a szakaszon is naponta csupán egyetlen vonatpár maradt. Ebben az időszakban egyetlen motorvonat-szerelvény szolgálta ki a két vonalat együttesen. Azonban pár hónapja az Esztergom – komáromi vonalon is napi 7-8 vonatpár segíti az utazást.
Mindkét vonalon kérdezgettük az utasokat, akiknek zöme azt mondta, hogy napi egy-két vonathoz nem lehet igazodni és a párhuzamosan járó buszokat vették igénybe. Most a többség örömmel nyugtázta a menetrendbővítést, bár volt, aki szerint legalább óránként kellene közlekednie a szerelvényeknek. A Székesfehérvár-Komárom vonalon a napi egy vonatpár mellett is jártak még teher-szerelvények, és több olyan szolgálati hely van, ahol meg sem állnak a vonatok, de van forgalmista.
Régebben sokkal nagyobb volt errefelé a vasúti forgalom, a sokvágányos, mára már teljesen elgazosodott állomások tanúskodnak erről. A három, már régebben megszüntetett mellékvonalról, a pusztavámiról, a kincsesbányairól és a balinka-bányairól elsősorban tehervonatok érkeztek jelentősen növelve a forgalmat. Még a halimbai bauxit-szállító vasút is ehhez a vonalhoz csatlakozott. Mindenesetre az tapasztalható, hogy a kevés számú utas szívesebben utazik vonattal, mint autóbusszal. Így van ez Móron is, ahol meglehetősen távol van az állomás a városközponttól.
Kertész Z István/ kép: Székely Ildikó