Gyürk András (kiemelt kép: balra) távozása jelezheti az átalakulás kezdetét, de a fő gond a megfelelő kampánystratégia hiánya. Orbán most Orbán Balázsra támaszkodik, akinek amerikai MAGA-kapcsolatai és az MCC körüli erőköre felértékelődött. Ez azonban feszültségeket szül Rogánnal, és sokan elégedetlenek az új kulcsember, Partos Bence stílusával is.
Habony Árpád korábbi gyengülése után most újra visszakap szerepeket, noha korábban Orbán őt okolta több kínos ügyért (mini-Dubai kudarc, boszniai TEK-akció, amerikai számlázási botrány). A kampánycsapat megosztott: Habony, Rogán és Kubatov inkább technikai megoldásokban hisznek, míg Lázár János – Orbán támogatásával – tartalmi változtatások szükségességét hangsúlyozza. Lázár már bekapcsolódott az egyéni választókerületi jelöltek kiválasztásának irányításába is.
A Fidesz kampányguru hiányában amerikai cégekkel dolgozik, de ezek gyenge láncszemnek számítanak. A párt által publikált mérések egy része manipulált, sokszor torzítva jeleníti meg a helyzetet. A fiatalok körében különösen nehéz reprezentatív mintát venni, emiatt a kutatások kezdetben rendre Fidesz-előnyt mutatnak, amit a fiatalok válaszai később kiegyensúlyozhatnának – ha egyáltalán bekerülnek a mintába.
A kampány fókuszai között szerepel Orbán Viktor imázsának „újrabrandelése”: luxus helyett fapados, „közülünk való” vezetőként mutatni. Külön figyelmet fordítanak a fiatalokra, bár a párt népszerűsége 30 alatt 10 százalék alá esett.
Őket kedvezményes lakáshitelekkel, okosóra-akcióval és szórakoztatóipari jelenléttel próbálják megszólítani, ám Orbán személyesen nem hiteles számukra. A fő stratégia ezért a nyugdíjasokra és a falusi szavazókra összpontosít: hatalmasra duzzasztják a Magyar Falu Program költségvetését (300–400 milliárdra), és a polgármestereken keresztül próbálják mozgósítani a lakosságot, beleértve a roma közösségeket is.