HÍRHATÁR ONLINE - Orbán Viktor a sajtószabadság ragadozóinak nemzetközi feketelistáján

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2022.08.19.
 Péntek
Ma Huba napja van.
Holnap István napja lesz.
   EUR árfolyam
   405,05 Ft
   CHF árfolyam
   417,79 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2021. 07. 05. 17:59     


Orbán Viktor a sajtószabadság ragadozóinak nemzetközi feketelistáján
A magyar kormányfő Jair Bolsonaro brazil elnökkel egyetemben új belépő a listán. EU-s vezetőként egyedüliként Orbán szerepel a neve a listán.

A Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű, párizsi központú nemzetközi újságíró jogvédő szervezet 37 olyan állam- vagy kormányfőt mutatott be honlapján, akik erőteljesen fellépnek a sajtószabadság ellen. A „sajtószabadság ragadozóinak” feketelistájára egyetlen uniós vezető került fel: Orbán Viktor magyar miniszterelnök – írja a 24.hu.

 

Orbán portréjánál úgy fogalmazott az RSF: „Az ’illiberális demokrácia’ önjelölt bajnoka, Orbán Viktor 2010-es visszatérése óta nem állt meg a média pluralizmusának és függetlenségének támadásában.” Mint írják: a közszolgálati műsorszolgáltatás propagandaszervezetté vált, a magánkézben lévő médiumokat pedig vagy leigázták vagy elhallgattatták.

 

„A módszerek lehetnek finomak vagy pimaszok, de mindig hatékonyak. A politikai-gazdasági manővereknek és a kormánypárthoz közeli oligarchák által megvett médiacégeknek köszönhetően a Fidesz ma már az ország médiaterületének 80 százalékát ellenőrzi” – fogalmaznak, hozzátéve: a csúcson a KESMA nevű alapítvány áll, amelyben hozzávetőlegesen 500 kormánypárti médium található.

 

A fennmaradó független médiumokat diszkriminálják a kormányzati hirdetések és a hivatalos információkhoz való hozzáférés területén. Újságíróikat szisztematikusan becsmérlik a kormánypárti médiában, amely „álhírek” közvetítőinek nevezi őket.

 

Felidézi az RSF, hogy az álhírek terjesztését a koronavírus-válság idején bűncselekménnyé minősítette a kormány, az RSF szerint pedig az öncenzúra hatással volt az újságírókra és forrásaikra. Ezek a változatos ragadozó technikák annyira hatékonynak bizonyultak, hogy megihlették Orbán lengyel és szlovén szövetségeseit.

 

A szervezet azt írja, hogy miután a Népszabadságot bezárták és az oligarchák átvették az irányítást az Origo.hu és az Index.hu felett, a kormány célpontja az RTL Magyarország, a Népszava nevű napilap és a HVG, a Magyar Hang, a Magyar Narancs és a 24.hu lett. A legújabb lépés pedig az állítólagosan független rádió-televízió szabályozó hatóság politikai döntése, amely megfosztotta a Klubrádiót frekvenciájától.

 

A listára Orbán Viktor mellett olyan vezetők kerültek fel, mint Vlagyimir Putyin orosz elnök, Kim Dzsong Un észak-koreai diktátor, Aljakszandr Lukasenka fehérorosz elnök vagy Bassár el-Aszad szíriai elnök.

 

(forrás: media1.hu)

 


További hírek

  Hogyan lehet valaki tudatos a szexuális kapcsolódás során?
2022. 08. 17. 09:12 kecskemeti-hirhatar.hu
  Kisfaludy államtitkár szerint elég lesz télen 20 fokra fűteni az osztálytermeket
2022. 08. 16. 18:56 hirhatar.hu
  A hajdan szappanopera dalversenyen felkapaszkodott Tóth Gabi ma már a nemzet nagyasszonya címre pályázik
2022. 08. 16. 18:56 hirhatar.hu
  Sehol sincs az infláció és a kormánymédia túlsúlya: leszbikus csók miatt bepanaszolta a Netflixet a magyar médiahatóság
2022. 08. 16. 18:56 hirhatar.hu
  Ütős programokkal vár mindenkit Pécsett a Múzeum Utca Plusz
2022. 08. 15. 17:07 pecsi-hirhatar.hu
  Molotov koktélt dobtak a házba
2022. 08. 15. 16:59 pecsi-hirhatar.hu
  Pénzmosodának nézték Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília profitbányáját
2022. 08. 13. 21:59 hirhatar.hu
  Tuzson Bence szerint a „bacon” szó a Bakonyból ered
2022. 08. 13. 21:59 hirhatar.hu
  Tovább csökken a Fidesz támogatottsága
2022. 08. 13. 21:59 hirhatar.hu
  Valótlanul vádolták a DK-s politikust – kíméletlen helyreigazítást kellett közölnie a 168.hu portálnak
2022. 08. 10. 17:08 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport