|
|
|
Tweet |
|
|
|
A projekt kidolgozását a Budapesti Közlekedés Központra bízta a főváros. Az elmúlt 10 évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban, arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben.
A közlekedés biztonságát növelő intézkedések az elkövetkezendő időszakban a következők lennének: 300 eszközből álló, éjjel–nappal működő sebességmérő hálózat épülne ki Budapest-szerte.
Egyúttal budapesti út- és utcahálózaton mindenhol a funkcióhoz igazodó sebességhatárokat állapítanának meg, azaz csökkentenék a sebességhatárokat a belvárosban, és duplájára nőne a 30-as zónák területe.
Megújítanák a gyalogátkelőhelyeket. A megosztott rollerek a fővárosban csak egységes, digitális sebességkorlátozással közlekedhessenek (legfeljebb 25 kilométer per órás sebességgel);
A jelentős holttérrel rendelkező nagyméretű járműveket, a fővárosi tulajdonban lévő buszokat és teherautókat a legmodernebb biztonsági felszerelésekkel látnák el, valamint oktatási és szemléletformáló programok indítanának felnőtteknek és gyermekeknek.
Szakértők egyöntetű véleménye szerint igazából csak akkor lehet jelentősen javítani a közlekedésbiztonságot, ha a kihágásokat a jelenleginél sokkal erősebben szankcionálnák, de ez állami és nem fővárosi hatáskör.
Kertész Z István/kép: Pataki Lilla |
|
|
|