|
|
|
Tweet |
|
|
|
A hosszú, hét és fél hónapos kényszerszünet alatt bár a személyszállítás szünetelt, de a gyermekvasút kocsiparkjának és infrastruktúrájának karbantartása, felújítása ebben az időszakban is folyamatos maradt, az állandó dolgozók közül ezért mindenki megtarthatta a munkahelyét. A Virágvölgy, eredeti nevén az Előre állomás korhű állapotba való felújításában több, hajdani gyermekvasutas, úttörővasutas társadalmi munkában vett részt. Megnyitották az állomásépület régi bejáratát az erdő felé, és megszüntették az itteni szolgálati lakást, helyette szakműhelyt rendeztek be, a kandallós váróterem is visszakapta eredetihez közeli hangulatát.
A szomszédos Csillebérc, eredeti nevén Úttörőváros állomásépülete is megújul, itt a ma már alig fellelhető típusú biztosító berendezés nagyjavítása akár hosszabb időt is igénybe vehet.
A tervek szerint a következő években a vonal egyik legforgalmasabb állomásán a János-hegyen felújítanák az állomásépületet, kiépítenék az erősáramú hálózatot, peronvilágítást létesítenének és természetes anyagok felhasználásával fedett utasvárót is építenének. A Hárs-hegy állomás felújítása sem marad el, bár oda jelenleg nincs még bevezetve a folyóvíz. A Vadaspark megállóhelyen semmilyen fejlesztésre nem kerül sor, mert olyan csekély az ott fel vagy leszálló utasok száma, leginkább csoportok, előre bejelentéssel érkeznek oda.
Sajnos a kisvasút vonalának egyetlen panorámás szakaszába, a Kis-Hárs-hegy alatti részen nagyon otrombán lóg bele a MOL most felépített irdatlan toronyháza.
Augusztus 14-én, este 19 órakor Hűvösvölgyből Naplemente-expressz néven külön vonat indul Virágvölgyig oda-vissza. A vonat alkonyatkor érkezik a Kis-Hárs-hegy melletti panorámaívbe, ahonnan kilátás nyílik a fővárosra. A szerelvény itt várja meg a naplementét, majd indul tovább a hűvösvölgyi végállomásra, ahová várhatóan 20.50-re érkezik be. A szerelvényre nem kell előzetesen helyet foglalni.
Kertész Z István/Fotó: Sipos György |
|
|
|