|
|
|
Tweet |
|
|
|
A meglehetősen hosszúra nyújtott 17-es vonalán általában 5 új CAF szerelvény, míg a félbevágott 19-es vonalának északi szakaszán két új CAF szerelvény közlekedik. Természetesen ez a szám még hétvégén sem elegendő nemhogy munkanap, így a vonalak többi villamosa a hagyományos típusokból kerül ki.
Az átszállásmentes kapcsolatokat hangsúlyozó BKK kommunikáció elhallgat számos kellemetlenséget. Még a szombati menetrendnél is jelentős fennakadást okozott a Fehérvári út elején használatba vett új szerelvényfordító. Szándékosan nem végállomást írunk, mert ide utasok nem jöhetnek be. Viszont itt, éppen a hétvégi napokon (és munkanap a csúcsidőn kívüli órákban), két viszonylatnak is meg kell fordulnia.
Az nagyon jó ötlet, hogy az itt véget érő 56A és 61-es villamosoknak ezzel megoldódott a Móricz Zsigmond körtéren a 17-es, 41-es és 47-es villamosokkal közös fel- és leszállóhely, viszont a kitérővágányról való kijárásukkal sorban állásra kényszerítik a Fehérvári úton jövő szerelvényeket. Megszámoltuk, hogy egy 56A kocsi mögé felsorakozott a csak szombaton járó 48-as, egy 17-es majd egy 41-es, sőt kicsit távolabb már feltűnt egy 47-es is. És akkor a másik innen kiinduló járatról a 61-esről még nem is beszéltünk.
Szintén nagy kényelmetlenséggel jár a várhatóan március végéig készülgető Lánchíd alatti alagút miatt a vonalmegszakítás. Emiatt Kelenföldről, illetve a Kamaraerdőből a 19-es és a 41-es villamos csak a déli bejáratig közlekedik és a túloldalon szintén 19-es jelzéssel megy tovább Óbudára a villamos. Nem csak apró szépséghiba az, hogy gyakran majdnem háromszáz métert kell gyalogolnia az utasnak a két villamos között, mert a déli oldalon rendszerint két-három szerelvény is feltorlódik.
Tapasztaltuk, hogy az átsiető embereknek éppen az ora előtt megy el a másik járat, és lehet akár 10 percet is várni a következőre. Így például a Dél-Budáról a Batthyány térre utazóknak nem ritkán 15 perccel is meghosszabbodhat az utazási ideje. A gyalogláskényszerről nem is beszélve, mert az átjárásra használt felület egyben forgalmas kerékpárút is. (Amíg itt átszállási kényszer van, addig a kerékpárutat fel kellene függeszteni!).
A 86-os busz részbeni pótlására berakott 109-es járat meg csak fele olyan sűrűn, 20 percenként jár, ráadásul csupán a Gellért térig, illetve onnan. Azt is megfigyeltük, hogy a Dél-Buda felől a most már hétvégén is közlekedő 133-as autóbuszról a Gellért téren 14 percet kell várakozni a 109-es, részben villamospótlónak szánt buszra. Így van felelőtlenül kialakítva a menetrend. Szintén átszállásra kényszerülnek a Krisztina körút térségéből az Albertfalva, Budafokra utazók, ha ezt nem munkanap csúcsidőszakban teszik. És még sorolhatnánk, hogy például miként szúrtak ki a 160-as és 260-as autóbuszok utasaival.
Van egy érzésünk, hogy hamarosan menetrendi változtatásokra kényszerülhet a BKK.
Kertész Z István/kép: Pigniczky András
|
|
|
|