|
|
|
Tweet |
|
|
|
A Hűvösvölgyi végállomás újbóli átépítésének legfőbb oka, hogy erre a vonalra is szeretné a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiterjeszteni az alacsonypadlós villamosok közlekedtetését.
Azonban az egyébként is szűkösre tervezett végállomási beálló-vágányok nem elég hosszúak, mert a rövid Caf típusú szerelvények négy méterrel haladják meg, az ikerbe kapcsolt Tátrákat. Valószínű a hajdani tervezők úgy gondolták, hogy amíg a világ, világ, ide csak Tátra villamosok fognak közlekedni. Most húsz évvel az átépítés után, újból hozzá kell nyúlni, legalábbis, ha ide is ki a akarják terjeszteni az alacsonypadlós szolgáltatást. Azonban, ha már hozzányúlnak a végállomáshoz, akkor a tervek szerint két új félreálló vágányt is kiépítenek, az egykori várócsarnok jelenleg lebetonozott helyére. A két vágány a végállomás felől bejárható lesz, de a Moszkva tér felé csak az egyik fog kapcsolódni a forgalmi sínpárhoz.
Ennek a két kiálló vágánynak fontos szerepe lesz, mert jelenleg, ha az egyik vágány végét hibás szerelvény foglalja el, akkor a másikról két, sőt reggel három viszonylatot kell indítani. Van olyan járat, az 56-os, ami több, mint egy órát megy a budafoki másik végállomásáig, tehát nehéz megfelelő tartózkodási idő nélkül tartani a menetrendet.
Ugyanakkor a Caf villamosoknak sokan nem örülnek. Nem kevesen állítják, hogy ahol más féle járművek is közlekednek, inkább megvárják azokat. Néhány panasz a Caf villamosokra: kevés az ajtó (négy van az iker-Tátrák hatja helyett), keskenyek az ülések, a légcserélő, ha büdös ember van a járművön, szét teríti a szagát, ugyanígy, ha szagos étellel száll fel valaki.
Mint már korábban megírtuk, hamarosan 5 hosszú és 21 rövid Caf villamos érkezik a fővárosba, és a hosszúaknak egyértelműen az 1-es viszonylatra kerülnek, de a rövideknek még keresik a helyüket.
Az üggyel kapcsolatban kerestük a BKK-t, de jelenleg nem kívánták kommentálni az értesüléseinket.
Kertész Z István/kép szerző fotója a régi fordulóról |
|
|
|