|
|
|
Tweet |
|
|
|
Az Üllői út és a Ferenc illetve József körút kereszteződésében egymástól függetlenül két dolog keseríti meg az utasok életét. Egyrészt járműhiba miatt innen a Blaha Lujza térig szünetel a villamos-közlekedés, a Petőfi híd irányában visszafognak a szerelvények.
Csakhogy utóbbit hivatalosan senki nem közli a várakozó utasokkal, egy-két jóindulatú utastárs veszi a fáradtságot, hogy oda szóljon a nem kis tömegnek, de csak néhányan ismerik fel illetve hiszik el, hogy csupán az aluljárón kellene átballagniuk és máris folytathatnák a villamosozást. Ide hivatalos BKK-dolgozó kellene egy kézi mikrofonnal, hogy megfelelő legyen az útbaigazítás. Ugyanebben az időben az Üllői úton a metrópótló busz Kálvin tér irányú megállójában is sokan várakoznak már. Itt valamivel többen hallgatnak a jóindulatú, de civil felhívásra, hogy azért nem jön a pótlóbusz, mert lent már jár a metró a Kálvin térig. Nem csak az utasok figyelmetlensége okolható ezért, hanem ez egyértelmű kiírás teljes hiánya is. Legalább egy utaskoordinátor ide is elkelne, ha már nem tudta a BKK egyértelműen jelezni, hogy mikor van és mikor nincs buszpótlás a metró helyett.
Az esettekkel kapcsolatban megkérdeztük a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy miért nem voltak a helyszínen utaskoordinátorok és, hogy hányan dolgoznak ebben a beosztásban?
Megkeresésünkre a BKK válaszában jelezte: összesen 270 utaskoordinátort foglalkoztat két műszakban a közlekedési cég. Azt is írják, hogy egy-egy műszakban 80-90 munkatárs áll szolgálatban és elsődlegesen jegyellenőrzési feladatokat látnak el és csak másodsorban feladatuk az utas-tájékoztatás. Továbbá arról is tájékoztatnak, hogy a város különböző pontjairól nem tudják őket olyan hirtelen átcsoportosítani egy váratlan esemény alkalmával. Hozzátennénk, hogy a szép megnevezés mögött az utaskoordinátor elsősorban jegyet ellenőriz, ebből van a BKK bevétele, az utasok tájékoztatása ehhez képest másodlagos.
A másik általunk felvetett problémára így reagált a BKK:
„A metrópótlással kapcsolatos tudnivalókról a metróállomások területén, azok ki- és bejáratai előtt, valamint az aluljáróban elhelyezett információs táblák segítségével tájékoztatjuk az arra közlekedőket. A metró megváltozott közlekedési rendjéről már annak bevezetése előtt 10 nappal tájékoztattuk a fővárosban közlekedőket, majd a bevált gyakorlatnak megfelelően további 14 napig, az átállás után is beszámoltunk róla a BKK járatain és online felületein.”
A valóságban ez úgy látszik, hogy mégsem elég, a cég által annyira dicsért Budapest-Go-t se használják annyian, különben nem verődött volna össze kb. 80-100 ember a buszmegállóban. Azért ezek elég nagy számok, úgy látszik a minden napi életben az internetre és okos-telefonra való hagyatkozás még korai – bár lehet, hogy ez a jövő útja. Most viszont a jelek alapján ott tartunk, hogy csak egy egyszerű de jó nagy és értelmesen megszerkesztett táblát kellene kirakni, hogy mikor jár illetve nem jár a metrópótló busz, vagy egy- két utaskoordinátort odaküldeni a helyszínre.
Kertész Z István;kép: illusztráció
|
|
|
|