|
|
|
|
|
| Tweet |
|
| |
|
|
|
„Ez nemcsak megdöbbentő, hanem várostervezési szempontból is súlyos hiba” – tette hozzá. Európában vagy Ázsia fejlett részein egy ekkora forgalomvonzó létesítményt kizárólag nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési hálózat mellé engedélyeznének – hiszen egy 18-22 ezres stadion működése, különösen késő esti mérkőzések idején, hatalmas egyszerre jelentkező közlekedési terhelést okoz.
Vitézy szerint nehéz eldönteni, hogy a kormány valóban nem érti a korszerű várostervezés alapvetéseit, vagy csak nem érdekli, hogy Budapest hogyan fog működni egy ilyen beruházás után. Az új, 18 ezer férőhelyes – később 22 ezresre bővíthető – stadion a Fóti út 141. alatt épülne meg, egy családi házas lakóövezet közvetlen közelében. A kiemelő rendelet előírja, hogy minden 45 férőhely után egy parkoló épüljön. Ez azt jelenti, hogy néhány száz parkolóhellyel próbálják meg kiszolgálni a több tízezres forgalmat – ami nyilvánvalóan teljesen elégtelen – véli a Podmaniczky Mozgalom fővárosi képviselője.
Erősen kifogásolja, hogy a tervezetben egyetlen szó sincs a tömegközlekedés fejlesztéséről. Bár elvileg 15 perc sétával elérhető a Rákospalota–Újpest vasútállomás, de nincs megfelelően kiépített gyalogos kapcsolat ilyen tömegek kezeléséhez, és késő este itt már nincs sűrű vonatforgalom, az infrastruktúra nem alkalmas célvonatok indítására, és a peronok is túl szűkek egy nagyrendezvény utáni tömeg biztonságos kezeléséhez.
Ráadásul az állomás teljes felújítására a kész tervek már régóta megvannak, de Lázár János három éve ezt a projektet is leállította.
Szintén fiókban maradt az M3-as metró meghosszabbításának terve Rákospalota–Újpest érintésével Káposztásmegyer felé. Ez ugyan valódi megoldást hozna, de a költsége meghaladná a stadion teljes árát, így nyilván erről sincs szó.
„Ha Lázár János nem is, remélhetőleg legalább a klub és a MOL belátja, hogy egy 18-22 ezres focistadion így nem fog működni” – zárta bejegyzését Vitézy Dávid. |
|
|
|
|
|

