HÍRHATÁR ONLINE - Az Index után a kisebb, de kényelmetlen témákat feszegető portálokra támad a kormány

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2021.05.16.
 Vasárnap
Ma Botond, Mózes napja van.
Holnap Paszkál napja lesz.
   EUR árfolyam
   356,16 Ft
   CHF árfolyam
   325,47 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2020. 08. 02. 13:05     


Az Index után a kisebb, de kényelmetlen témákat feszegető portálokra támad a kormány
A Media1-et működtető, 2001 óta változatlan tulajdonosi hátterű vállalkozás várhatóan jogi elégtételt kér az Origo.hu és annak tulajdonosa, a Mediaworks, azaz a Fidesz-közeli médiaholding ellen.

„Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött” - ezzel a címmel közölt valótlan tartalmú állításokat ma, pénteken a Media1.hu kapcsán az Origo, a bírósági adatok szerint a tavalyi évben a legtöbb sajtópert elvesztő magyarországi médium.

 

A lap többek között azt állítja, hogy a lap által „vörösbáróként” emlegetett Varga Zoltánnak, a 24.hu-t tulajdonló Central Médiacsoport tulajdonosának ráhatása van a Media1 működésére, sőt odáig mennek, hogy az oldalt működtető, 2001 óta működő Vipcast Mediának szerintük bizonyára nem is Szalay Dániel főszerkesztő (képünkön) a tulajdonosa, hanem  Varga.

 

A lap ezt azzal látja igazolva, hogy a Media1 – az Origóval és más KESMA-lapokkal szemben – nem csupán beszámolt Varga Zoltán osztalékáról, de lehetőséget is adott megszólalásra Varga Zoltán médiavállalkozónak mint ellenérdekelt félnek az idei évben megszavazott, de a koronavírus miatt a Central-tulajdonos elmondása szerint egyelőre ki nem fizetett, őt tulajdonosként megillető osztalékával kapcsolatban.

 

Az Origo szerint a Media1 hisztériát táplál az Index körül – a megtámadott portál azonban állítja, hogy mindkét fél, Bodolai László (az Index.hu Zrt. elnöke) és a távozó indexesek álláspontjáról is korrekt módon hírt adtak.

 

A Media1 és az azt működtető vállalkozás, a Vipcast Media a lehető leghatározottabban cáfolja és visszautasítja a fideszes médiaholdinghoz (KESMA) / Mediaworks tartozó Origo rágalmait és sugalmazásait, ezért amennyiben az oldal nem pontosítja valótlanságokat tartalmazó írását, azaz nem közöl helyreigazítást a megjelentekről, akkor megvizsgáljuk a lehetséges jogi elégtétel módját.

 

Az Origo lejárató jellegű cikkét a Media1 által végzett független újságírói munka elleni kormányközeli támadásként és ezáltal a sajtószabadság elleni kormányközelből érkező támadásként értelmezik hozzátéve, hogy a Media1-et működtető Vipcast Media tulajdonosi háttere transzparens, az 2001. július 31., 19 évvel ezelőtti megalapítása óta változatlan.

 

Szalay Dániel egyébként immáron 2 éve nem tagja a 24.hu csapatának, ahonnan saját kérésére távozott.

 

A portál frissítve a cikkét hozzátette: a lejáratókampány folytatódik, az Origo után nem sokkal a kormánysajtó több más lapja (pl. magyarhirlap.hu, megyei lapok online kiadásai stb.) is elkezdték lehozni az Origo által közölt fakenews-t. Természetesen az Origo mellett ők is jogi eljárásra számíthatnak, amennyiben nem korrigálják a hazug állításaikat. Működésükre jellemző, hogy egyetlen médium sem kereste meg a Media1-et mint támadott felet, rágalmaikat úgy közölték portálunkról, hogy nem biztosítottak megszólalási lehetőséget.


További hírek

  Szinte minden napra jut program
2021. 05. 16. 10:13 pecsi-hirhatar.hu
  A megbízható költöztetés titka
2021. 05. 14. 19:19 pestmegyei-hirhatar.hu
  Tudományos területen is bizonyítottak
2021. 05. 14. 19:12 pecsi-hirhatar.hu
  Húsz éve az UNESCO Világörökség része
2021. 05. 13. 21:08 pecsi-hirhatar.hu
  Bayer, Rákay és Palkovics is bagóért vehet lakást a budai Várban
2021. 05. 13. 20:57 hirhatar.hu
  Dr. Schmuck Erzsébet: „Az állami erdők maradjanak köztulajdonban!”
2021. 05. 13. 20:57 hirhatar.hu
  Az ellenzéki pártelnökök megállapodtak az előválasztás kérdéseiben
2021. 05. 13. 20:57 hirhatar.hu
  Hogyan küzdjünk a ráncok ellen?
2021. 05. 13. 10:50 kecskemeti-hirhatar.hu
  Soha nem szabadulhat a túronyi rém
2021. 05. 12. 19:30 pecsi-hirhatar.hu
  A Glenfiddich Fire and Cane whisky nem akármilyen kísérletezés produktuma
2021. 05. 11. 13:39 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport