Csak tavaly a vezetők az előző évhez képest havonta átlagosan csaknem 100 ezer forinttal többet vihettek haza, miközben a karbantartók 10 ezer, a járművezetők pedig mindössze 5 ezer forinttal kaptak többet. A buszvezetők fizetése viszont kevesebb lett tavaly, egész évben összesen 27 ezer forinttal. Eközben a hetek óta tartó béremelési vita is mindössze pár ezer forintról szól.
Miközben mindössze pár ezer forintos béremelésért folyik a küzdelem már hetek óta a BKV-nál, a szakszervezet „előásott” néhány korábbi, a cégvezetés által küldött megdöbbentő kimutatást az elmúlt évek béreiről. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elemzéséből kiderült, hogy az úgynevezett FEOR1 fizetési kategóriába sorolt gazdasági vezetők bére 2014 óta átlagosan 1 millió 200 ezer forinttal nőtt, a járművezetőké és a karbantartóké viszont alig változott.
A szakszervezet elnöke, Nemes Gábor felháborítónak tartja a 2015-re vonatkozó számokat is, mert ebből kiderült, hogy az említett vezetői réteg fizetése csak ez alatt az egy év alatt havonta 100 ezer forinttal lett több, miközben a karbantartók mindössze 10, a járművezetők pedig 5 ezer forinttal többet vittek haza havonta. A buszvezetőket – úgy tűnik – büntette a cég, ők ugyanis tavaly minden hónapban kevesebbet vittek haza – még ha csak 1-2 ezer forinttal is – mint 2014-ben. A szakszervezet éppen ezért nem érti, hogy a cégvezetés a tervezett létszámleépítéseket hogy képes teljesítménycsökkenéssel indokolni, miközben a buszvezetőket és a karbantartókat a BKV hivatalos statisztikája szerint is folyamatosan túlóráztatni kellett.