HÍRHATÁR ONLINE - 900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2018.01.22.
 Hétfő
Ma Vince napja van.
Holnap Zelma napja lesz.
   EUR árfolyam
   309,49 Ft
   CHF árfolyam
   263,26 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 01. 11. 16:36     


900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással
Hadházy Ákos, a Lehet Más a Politika (LMP) társelnöke és Jeszenszky Géza, volt külügyminiszter ma közös sajtótájékoztatót tartottak a Budapest-Kelebiai vasútvonal átépítésével kapcsolatban.

Az LMP társelnöke szerint a 350 kilométeres Budapest–Kelebia–Belgrád vasútvonalnak az olyan mértékű átépítése, hogy azon két vágányon gyors-tehervonatok is közlekedhessenek – teljesen fölösleges beruházás lenne. Az ügy minden tekintetben kimeríti a korrupció fogalmát is - mindez ráadásul többszörösébe kerülne a valós költségeknek.

 

A társelnök több példát is felhozott, hogy érzékeltesse az áraránytalanságokat. Elsőként a közép-európai tényeket sorolta, miszerint a nálunk domborzatilag nehezebb terepen, Cseh- és Lengyelországban 200 és 900 millió forint közötti összegből épül meg egy- egy kilométernyi vasúti pálya, míg a mi, síkságon vezető vasútvonalunk átépítése kilométerenként négy és fél milliárd forintba kerülne, ha elfogadjuk a kínaiak ajánlatát.

 

„Elfogadhatatlan, hogy az aránytalanul drága hitelt is csak úgy vehetnénk igénybe, hogy a hazai gazdaság semmit nem profitálna a beruházásból. Az meg nem csak elfogadhatatlan, hanem felfoghatatlan is, hogy miért építsünk olyat, amire egyáltalán nincs szükség és így sohasem térülne meg? Mégis miért erőlteti ezt a projektet a jelenlegi kormányzat..?” – mondta Hadházy.

 

Jeszenszky Géza felemlítette, hogy már a középkori selyemútnak hívott kereskedelmi nyomvonal is Athénba, majd onnan a tengeren át Velencébe vezetett. A szárazföldön jelenleg 15-16 nap alatt érkezik meg Európába a kínai áru. Ha ragaszkodnak a tengeri úthoz, akkor is – a felmelegedés velejárójaként, az északi vizeken rövidebb a teherszállítás, tehát az ottani kikötőkhöz érdemes csatlakoztatni a teherszállító vasutakat. Ha Budapest és Belgrád között kiépülne egy nagy kapacitású vasúti szállítási tengely, az egyik végén sem kapcsolódna, hasonló áteresztőképességű vágányhálózathoz.

 

Magyarul egy egyébként is felesleges vasúti tengelynek csak a közepe lenne megépítve, de az is hihetetlenül drágán és teljesen feleslegesen – a magyar adófizetők pénzéből.

 

 Cikkünkben azért említjük kelebiai vonalnak a Budapest–Belgrád közti vasutat, mert a jelenlegi kormány csak a magyarországi szakaszra köthet szerződést, amelynek utolsó állomása Kelebia.

 

 Kertész Z István


További hírek

  Hiába fenyegetik, az MSZP nem hagyja cserben az éhezőket: megtartják az ételosztást
2018. 01. 22. 18:00 hirhatar.hu
  Magyar voltam, - vagyok, leszek ...!
2018. 01. 22. 17:32 veresegyhazi-hirhatar.hu
  Feljelenthetik Vajnát: A TV2 betámadta Budaörs polgármesterét, aki nem hagyja magát
2018. 01. 22. 17:00 hirhatar.hu
  Lemond az MSZP elnöke – ha nem nyernek áprilisban
2018. 01. 22. 16:01 hirhatar.hu
  Ki érti ezt..?; Most épp ledarálják a másfél éve kibővített budapesti P+R parkolókat
2018. 01. 22. 15:00 hirhatar.hu
  Németh Szilárd már kormánydöntési kísérlettel vádolja Szél Bernadettet
2018. 01. 22. 14:00 hirhatar.hu
  Rogán már csak gumifalak közt meri elmondani a goebbels-i lázálmait
2018. 01. 22. 13:00 hirhatar.hu
  Egyre kuszább a budapesti „bulinegyed” sorsa: A Liberálisok közvetítenének a fideszes önkormányzat felé
2018. 01. 22. 12:00 hirhatar.hu
  Most éppen cirkuszi nagykövet lett az agilis szocialista EP-képviselő
2018. 01. 22. 11:19 hirhatar.hu
  Ifjúsági Tüke-díj először
2018. 01. 21. 22:57 pecsi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport