HÍRHATÁR ONLINE - 900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2018.07.16.
 Hétfő
Ma Valter napja van.
Holnap Endre, Elek napja lesz.
   EUR árfolyam
   322,04 Ft
   CHF árfolyam
   275,26 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 01. 11. 16:36     


900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással
Hadházy Ákos, a Lehet Más a Politika (LMP) társelnöke és Jeszenszky Géza, volt külügyminiszter ma közös sajtótájékoztatót tartottak a Budapest-Kelebiai vasútvonal átépítésével kapcsolatban.

Az LMP társelnöke szerint a 350 kilométeres Budapest–Kelebia–Belgrád vasútvonalnak az olyan mértékű átépítése, hogy azon két vágányon gyors-tehervonatok is közlekedhessenek – teljesen fölösleges beruházás lenne. Az ügy minden tekintetben kimeríti a korrupció fogalmát is - mindez ráadásul többszörösébe kerülne a valós költségeknek.

 

A társelnök több példát is felhozott, hogy érzékeltesse az áraránytalanságokat. Elsőként a közép-európai tényeket sorolta, miszerint a nálunk domborzatilag nehezebb terepen, Cseh- és Lengyelországban 200 és 900 millió forint közötti összegből épül meg egy- egy kilométernyi vasúti pálya, míg a mi, síkságon vezető vasútvonalunk átépítése kilométerenként négy és fél milliárd forintba kerülne, ha elfogadjuk a kínaiak ajánlatát.

 

„Elfogadhatatlan, hogy az aránytalanul drága hitelt is csak úgy vehetnénk igénybe, hogy a hazai gazdaság semmit nem profitálna a beruházásból. Az meg nem csak elfogadhatatlan, hanem felfoghatatlan is, hogy miért építsünk olyat, amire egyáltalán nincs szükség és így sohasem térülne meg? Mégis miért erőlteti ezt a projektet a jelenlegi kormányzat..?” – mondta Hadházy.

 

Jeszenszky Géza felemlítette, hogy már a középkori selyemútnak hívott kereskedelmi nyomvonal is Athénba, majd onnan a tengeren át Velencébe vezetett. A szárazföldön jelenleg 15-16 nap alatt érkezik meg Európába a kínai áru. Ha ragaszkodnak a tengeri úthoz, akkor is – a felmelegedés velejárójaként, az északi vizeken rövidebb a teherszállítás, tehát az ottani kikötőkhöz érdemes csatlakoztatni a teherszállító vasutakat. Ha Budapest és Belgrád között kiépülne egy nagy kapacitású vasúti szállítási tengely, az egyik végén sem kapcsolódna, hasonló áteresztőképességű vágányhálózathoz.

 

Magyarul egy egyébként is felesleges vasúti tengelynek csak a közepe lenne megépítve, de az is hihetetlenül drágán és teljesen feleslegesen – a magyar adófizetők pénzéből.

 

 Cikkünkben azért említjük kelebiai vonalnak a Budapest–Belgrád közti vasutat, mert a jelenlegi kormány csak a magyarországi szakaszra köthet szerződést, amelynek utolsó állomása Kelebia.

 

 Kertész Z István


További hírek

  450 menekült az olasz partoknál, de a hajójukat nem engedik kikötni – Orbán gratulál
2018. 07. 16. 11:57 hirhatar.hu
  Már kétszáz feletti a halottak száma a Japán ítéletidő tombolása miatt
2018. 07. 16. 11:57 hirhatar.hu
  Auschwitzi krematórium tégláit akarta ellopni egy magyar pár
2018. 07. 16. 11:57 hirhatar.hu
  Kihívónak vélt tánca miatt elhurcolták az iráni tinilányt
2018. 07. 16. 11:22 hirhatar.hu
  Will Smith büntetlenül megússza a budapesti hídmászást
2018. 07. 16. 11:22 hirhatar.hu
  Palvin Barbara orosz ikertestvérre talált
2018. 07. 16. 11:22 hirhatar.hu
  Ismét rács mögött a vb-döntőt megzavaró Pussy Riot tagjai
2018. 07. 16. 11:00 hirhatar.hu
  Oda és vissza áramló energia
2018. 07. 16. 02:12 pecsi-hirhatar.hu
  Az utolsó meccs - a franciák a világbajnokok
2018. 07. 15. 21:35 pecsi-hirhatar.hu
  A csepeli Weiss Manfréd
2018. 07. 15. 10:21 21keruleti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport