|
|
|
Tweet |
|
|
|
Az megint érdekes kérdés, hogy a Lázár János féle egyemberes döntés miért a rövid távon utazókat sújtja?
Július elsejétől jelentősen megdrágult a helyközi autóbusz, HÉV és vonat díjszabás ami kihat, az úgynevezett környéki vonaljegyekre is, amelyeket pestiesen kiegészítő jegyeknek nevezünk. Ezt azoknak lehet megváltaniuk, akik rendelkeznek Budapest-bérlettel és járatszámozott kék buszokkal átutazzák a főváros határát.
Eddig ez 250 forint volt teljes áron, most ugyanez 400 forintba kerül, miközben egy BKK vonaljegy, amely mindenkor az adott járművön végállomástól végállomásig érvényes, és amihez bérlet sem kell 350 (füzetjegyben megvéve 300) forintba kerül. Tehát olcsóbb egy BKK vonaljegy, mint egy kiegészítő jegy. Egyedül a diákoknak és más kedvezményezetteknek éri meg a környéki vonaljegy, ha van Budapest-bérletük, mert nekik 200 forint a környéki vonaljegy, míg a szokásos BKK vonaljegy 350 forint. Budapesten a Fővárosi Közgyűlés joga a menetdíjakról határozni, de országosan miniszteri hatáskör, így alakult ki ez a képtelen díjszabási struktúra.
Az agglomerációs járatok BKK külső végállomásukkal településenként: Diósd, Budakeszi, Budakalász, Szigetszentmiklós, Lakihegy, Törökbálint Kerepes, Szilasliget, Pomáz Szentendre, Pécel, Nagykovácsi, Solymár, Budaörs, Gyál, Kistarcsa. Szombatra és vasárnapra virradóra még: Páty, Telki, Budajenő, Perbál, Tök és Zsámbék.
Kertész Z István
|
|
|
|