Az első teljes évét futó Grosjean 2012-ben egyfutamos eltiltást kapott miután komoly rajtbalesetet okozott a La Source-ban. Az idei Belga Nagydíjon a már tapasztalt Hülkenberg indított el hasonló láncreakciót, ő viszont „csak” 10 rajthelyes büntetést kapott a soron következő Olasz Nagydíjra, ami bár elég súlyos szankció, a 2012-ben alkalmazottnál mégis enyhébb.
A két eset közötti hasonlóságot nehéz nem észrevenni, éppen ezért a versenybírák is felkészültek rá, hogy sokan össze fogják vetni azokat, Whiting pedig már tisztázta is, miért volt szerényebb a vasárnap kiosztott büntetés, mint a hat évvel ezelőtti.
„Biztos vagyok benne, hogy a versenybírák is visszatekintettek a Romain által okozott balesetre” – kezdte a versenyigazgató. „Valójában az a baleset volt a kiváltó oka a büntetőpontok rendszerének. Egyértelmű, hogy Nico hibázott. Ő maga is vállalta a felelősséget. Három-négy autót is kiütött, tönkretéve ezzel a versenyüket Megkapta a büntetőpontokat, és a 10 rajthelyes büntetés is az, ami elvárható lett volna. Ezután túl sok dolgot nem is mondhatott volna” – magyarázta.
„Ha visszatekintünk a Grosjean-balesetre, akkor elmondhatjuk, hogy az volt az elv a büntetőpontok rendszere mögött, hogy ha minden korábbi esete miatt – azt hiszem, négy különböző, egymástól független balesete is volt – kap három pontot, akkor már eltilthattuk volna. Ebben az esetben 12 pontja lett volna. Ha valakinek ennyi lesz, a jövőben így fogunk eljárni” – hangsúlyozta.