|
|
|
Tweet |
|
|
|
A Budapesti Közlekedési Központ megint átszervezné a közép-budai és a hozzá kapcsolódó belvárosi autóbusz-hálózatot. A BKK mostani elgondolásának megvalósulásával lesznek, akik jobban, de nem kevesen rosszabbul járnak majd. Az elképzelés bizonyos fokú amnézia nélkül nem születhetett volna meg. A szeptemberben bevezetésre tervezett elképzelés: a 8-as, a 8/A, a 108-as, az 53-as, a 102-es, a 105-ös, a 112-es és a 239-es autóbuszokat érintené valamilyen módon és esténként illetve hétvégén 110-es jelzéssel új autóbuszjárat is indulna. A 8-as autóbuszcsalád (8, 8/A és 108) összeolvadna egyetlen járatba, amely teljes üzemidőben a Baross tér–Farkasrét–Gazdagrét–Kelenföld, 4-es metró végállomása között közlekedne. Ezzel a 8A és a 108-as viszonylat fölöslegessé válna és megszűnne. A 8-as autóbusz megszűnő Baross tér–Bosnyák tér közti szakaszát az új 110-es részben pótolná.
Az Orbán-hegy és Márton-hegy térségének autóbusz-közlekedését is jelentősen megváltoztatná a BKK. A Bosnyák tér és a Thomán István utca között 110-es jelzéssel új, esti-hétvégi autóbuszjáratot indítana, amely abban különbözne a 112-estől, hogy a vonal budai részén, mind két irányban a Bürök utca–Tornaalja utca–Fodor utca–Thomán István utca útvonalon közlekedne és az Orbán teret nem érintené – ez a 112-es járattal összehangoltan közlekedne. A 102-es autóbusz azonban rövidített üzemidőben közlekedne, hétköznap csak este 9 óráig, ugyanakkor szombaton az első kocsi reggel 8-kor, vasárnap meg 9-től indulna.
Ez a törekvés felér egy amnéziával, hiszen a hajnali és késő esti órákban azért közlekedik a Moszkva tér és a Farkasrét között csak 20 percenként az 59/A jelzésű villamos, mert a belső szakaszával párhuzamos 102-es autóbusz felváltva jár vele. Ha most ezt megszüntetik, akkor a térség tömegközlekedésének stabilitása érdekében sűríteni kellene az 59/A villamost. Ez viszont nincs a tervezetben, ami elég problémás, mert lássuk be, egy városi ember nem fekszik le feltétlenül a tyúkokkal. Lesznek, akik nagyon rosszul járnak, például a Vöröskő utcai és a Nárcisz utcai megállókat korareggel és késő este csak az egyik irányban és akkor is csak 20 percenként érinti majd autóbusz. Változik a 239-es autóbusz közlekedési rendje is, a tervezet szerint a Bosnyák tér irányban megállna a BAH csomópontnál, míg Gazdagrét felé a Muskotály utcánál, továbbá a pesti oldalon is megszűnne a gyorsjárati jellege. A 105-ös autóbuszt üzemidejének nagy részében 10 percesre sűrítenék és csak 22.30 után indulna ritkábban. Az 53-as autóbuszt hétvégén 15 percesre ritkítanák a csekély igénybevételre hivatkozva. Ez utóbbi esetben viszont fel lehet tételezni, hogy BKK-s arra még sosem utazott. Hírportálunk korábban már írt olyan autóbuszjáratról (153-as) ahol valóban nincsenek utasok, az viszont úgy látszik nem jutott el a BKK-ig.
Kertész Z István |
|
|
|