Csak diszkréten 2014-02-24 10:10:50
Egy kis színes (és szagos)
Utazás a bélfunkciók körül - a reklám világában. Figyelem a leggyakrabban felbukkanó TV-reklámokat, amelyek adásról-adásra körüljárják a bélműködés rendellenségeinek különböző eseteit. Puffadás, hasmenés és székrekedés. Ez az a szentháromság, amely köré épülnek e "felemelő" képi és szöveges remekek. A gyomorégéssel, bélflórákkal foglalkozók már csak habot jelentik a tortán. A reklámok ilyetén témája egyébként nem új keletű, már a múlt század elején is jelentek meg hasonlók az akkori sajtóban. Ezek egyik legismertebbje az alant következő, roppant szemléletes kis versike:
„Amíg Ön durmol, a „Darmol”dolgozik.
S reggelre kelve, gatyóka telve…”
Ugye, aranyos? Na, de most vissza a jelenbe!
Mindenki ismeri azt a reklámot, amikor anya és lánya ejtőernyős tandem-ugrásra készülnek és az ugrás előtt a mama nem is enyhe gyomor-renyheségre panaszkodik. A dolog az első ugrására készülő mama részéről érthető is. Életszerű, hogy ilyenkor rájöjjön… Már, hogy rájöjjön: az ugrás nem veszélytelen, és kínos amolyan modern sans-culotte-ként a levegőbe vetnie magát hasfogó tabletta nélkül. Az izgulósak kedvéért: az ugrás sikerült, kellemetlen „mellékzöngék” nélkül.
A sok témabeli reklám közül egy ejtett igazán rabul és tart fogva idő óta:
Nevezetesen az az "Espumisan" klip, amelyikben egy hölgy kínosan konstatálja, hogy egy bank előcsarnokában a haspuffadás kellemetlen szimptómáival küzd. Mit is tehet mást, mint a mindent rejtő női retikülből egy Espumisan tablettát vesz elő és nyel le? Az esemény innen viharos gyorsasággal játszódik. A tabletta hatni kezd, a hölgy közérzete javul, a bankból való távozáskor már üdvözült mosollyal tekint a kamerába. Hogy az egymást gyorsan követő snittek közötti néhány másodpercben mi történt, és a bankban tartózkodó többi ügyfél miként élte meg a hölgynek ezt a "megkönnyebbülését", nos, erről a reklám nem mond semmit.
Nekem meg marad a dilemmám a régi.
Mi lesz itt, ha majd a politikai reklámok is megjönnek?
- rigi -
|