Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Ervin napja van.

Csak diszkréten

2014-02-24 10:10:50


Egy kis színes (és szagos)

 

 Utazás a bélfunkciók körül - a reklám világában.

Figyelem a leggyakrabban felbukkanó TV-reklámokat, amelyek adásról-adásra körüljárják a bélműködés rendellenségeinek különböző eseteit. Puffadás, hasmenés és székrekedés. Ez az a szentháromság, amely köré épülnek e "felemelő" képi és szöveges remekek. A gyomorégéssel, bélflórákkal foglalkozók már csak habot jelentik a tortán.

A reklámok ilyetén témája egyébként nem új keletű, már a múlt század elején is jelentek meg hasonlók az akkori sajtóban. Ezek egyik legismertebbje az alant következő, roppant szemléletes kis versike:

 

„Amíg Ön durmol, a „Darmol”dolgozik.

S reggelre kelve, gatyóka telve…”

 

Ugye, aranyos? Na, de most vissza a jelenbe!

 

Mindenki ismeri azt a reklámot, amikor anya és lánya ejtőernyős tandem-ugrásra készülnek és az ugrás előtt a mama nem is enyhe gyomor-renyheségre panaszkodik. A dolog az első ugrására készülő mama részéről érthető is. Életszerű, hogy ilyenkor rájöjjön… Már, hogy rájöjjön: az ugrás nem veszélytelen, és kínos amolyan modern sans-culotte-ként a levegőbe vetnie magát hasfogó tabletta nélkül. Az izgulósak kedvéért: az ugrás sikerült, kellemetlen „mellékzöngék” nélkül.

 

A sok témabeli reklám közül egy ejtett igazán rabul és tart fogva idő óta:

 

Nevezetesen az az "Espumisan" klip, amelyikben egy hölgy kínosan konstatálja, hogy egy bank előcsarnokában a haspuffadás kellemetlen szimptómáival küzd. Mit is tehet mást, mint a mindent rejtő női retikülből egy Espumisan tablettát vesz elő és nyel le?

Az esemény innen viharos gyorsasággal játszódik. A tabletta hatni kezd, a hölgy közérzete javul, a bankból való távozáskor már üdvözült mosollyal tekint a kamerába.

Hogy az egymást gyorsan követő snittek közötti néhány másodpercben mi történt, és a bankban tartózkodó többi ügyfél miként élte meg a hölgynek ezt a "megkönnyebbülését", nos, erről a reklám nem mond semmit.

 

Nekem meg marad a dilemmám a régi.

 

Mi lesz itt, ha majd a politikai reklámok is megjönnek?

 

- rigi -



Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Nem csak az idősek betegsége. Ígéretes új módszerek, nagy társadalmi hiányosságok a Parkinson-kór kezelésében
Bővebben >>