Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Ervin napja van.
Lincshangulat, hőség, elégedetlenség a repülőnapon
2013-08-04 10:04:26
Lincshangulat, hőség, elégedetlenség a repülőnapon

Lincshangulat, hőség, elégedetlenség a repülőnapon

60 ezer ember, 40 fokos hőség, 142 repülőgép és megannyi szervező, aki még azt sem tudja, hol a bejárat. Nagyjából ennyivel jellemezhető leginkább az idei Kecskeméti Repülőnap. Hogy a vasárnap milyen lesz, tanultak-e bármit a tegnapi napból, és lehet-e, tudnak-e ezeken változtatni, ma eldől.

 

Reggel háromnegyed 7-kor araszolunk autó behajtási engedéllyel és virító sárga karszalaggal a csuklónkon a bejárat felé. Addig is és utána is legalább 10 helyen állítanak meg, minden plecsni rendben van-e, rajtunk van-e. Mi, sajtóakkreditációval simán bejutottunk, 7 órakor már vígan ballagunk a 29 fokban a sajtó és VIP vendégek számára fenntartott parkolóból a repülőtér felé.

 

 

De a nézők már nem voltak ilyen szerencsések.

 

Elsősorban azért, mert a szervezők a parkoláson is akartak spórolni, így az előre beharangozott hatalmas parkolóhely, amit háromszor akkorára terveztek, mint az elmúlt 20 évben bármikor, valahogy nem vált be. Elsősorban azért, mert roppant messze volt, másrészt meg úgy volt megszervezve és kialakítva, hogy amikor a program végén mindenki elindult két és fél óra volt onnan kijutni.

 

De maradjunk egyelőre a repülőnap kezdetén. 35 ezer jegyet adtak el elővételben, és még egyszer ennyien vettek jegyet a helyszínen. 23 párakaput terveztek felállítani, de ebből jártunkban keltünkben is csak egyet (!!!) fedeztünk fel, és rengeteg helyen lehetett ingyen vizet is kapni. Sajnos, ez délután 2 órára elfogyott, így a felforrt palackozott 250 ft/2,5 dl-es ásványvízzel kellett beérniük azoknak, akik nem hoztak otthonról tartalékot.

 

Hatvanketten orvosi segítséget is kértek, ebből 12-őt kórházba is vittek a helyszínen lévő mentők. A rosszullétek túlnyomó többsége a hőséggel hozható összefüggésbe – mondták a mentőszolgálatnál. Volt olyan, aki a szemünk láttára esett össze. A vasárnap érkező látogatók számára a szervezők azt tanácsolják, hogy a város déli oldalán lévő nagy területű, több ezer gépjármű befogadására alkalmas parkolókat részesítsék majd előnyben.

 

Az Index egyébként részletesen ír a problémákról, olvasói leveleket is idéznek.

 

Az elővételben megváltott jegyek beváltásához sorban kellett állni, a már reggel 8 órakor is tűző napon nem volt túl kellemes. A nézőket a repülőtérre szállító buszok járatsűrűségét sem sikerült megoldani, a buszokat irányító két fővel "több ezres tömeg vitatkozott folyamatosan." Volt, aki másfél óra alatt jutott be a rendezvényre.

 

A kijelölt és korábban büszkén hangoztatott „olcsó” parkoló a repülőtértől nyolc, azaz 8 (!!!) kilométerre  van. Valóban többezer autó elfér itt, de onnan begyalogolni nem lehet, az erre a célra rendelkezésre bocsájtott busz pedig kevés volt, a tömeg őrjöngött, tülekedett és káromkodott.

 

Node, lássuk magát a repülőnapot, a programot, amiért odamentek/odamentünk. Ezügyben is van fanyalgás a nézők és a szakma körében egyaránt. Van, aki azt mondja, a következőt már a tévében fogja megnézni. 

 

 

Egy népes társaság ült egy fehér ernyő alatt, és elég nagy felháborodást váltott ki belőlük, hogy nem értették, amit a kötelékek narrátorai mondtak – angolul. Őket ugyanis odaültették a mikrofon elé, és hagyták, hogy beszéljenek, senki élő ember nem fordította, így maximum a szakemberek érthették, miről beszéltek. Ugyanis nem volt elég angolul tudni ahhoz, hogy megértsék őket, mivel szakzsargont használnak. Egymondatos magyarázatot fűznek az égen látható figurához, és a szakembereken kívül másnak semmit nem mond az, hogy spin, tail slide, barrell roll.

 

Többen hiányolták a Mirage-t, a Eurofightereket és a svéd Vigeneket is, ezek a gépek a korábbi repülőnapokon igen nagy tapsot váltottak ki gyönyörű mozgásukkal.

 

Szépet repültek viszont az oroszok, a Szuhoj SU-27-esekkel, ők először vesznek részt a kecskeméti repülőnapon, és már azt is érdekes volt látni, hogy a beindításukhoz is segítség kell. A katonai teherautók sem véletlenül állnak a gépek mellett, azok indítóztak.

 

 

A spanyolok is először voltak itt, régi és gyenge gépekkel repültek nagyon szépet.

 

Hozta a formáját az olasz kötelék, a Frecce Tricolori, és Besenyei Péter is.

 

Most már nemcsak a kommentátor hangerejében jó a Török Csillagok kötelék. Köztudott volt ugyanis, hogy narrátoruk ordított a mikrofonba nem túl jó angolsággal, de annál nagyobb lelkesedéssel.

 

A REPÜLŐNAPRÓL KÉSZÜLT GALÉRIÁNKAT ITT TALÁLJÁK!

A LÉGIFELVÉTELEKET PEDIG ITT!

 

Bánhidi Emese

A fotókat Márványi Péter és Vörös Attila készítette.

 

Utoljára frissítve: 2013-08-06 10:00:00

További híreink
Tudnivalók a helyes fogmosásról, nem csak gyerekeknek
Sokan úgy gondolják, hogy szájhigiénés oktatásra csak a gyerekeknek van szüksége, azonban a fogorvosok tapasztalatai alapján felnőttek számára sem árt az ismétlés. A hely...
2024-04-26 11:40:26, Hírek, Aktuális Bővebben
Ó, azok a fránya hormonok!
A hölgyek a hónap piros betűs napjain tapasztalhatják, hogy a hormonok játszadoznak velük. 40 éves kor felett a menstruáció rendszertelenné válhat, a tünetek erősödhetnek...
2024-04-26 11:38:45, Hírek, Aktuális Bővebben
Hagyományőrzés az iskolában
Bár az iskola elsősorban a tanulásról, a különféle tudományágak megismeréséről szól, ám mellette lehetőséget kell biztosítani a gyerekeknek a nemzeti tradíciók, szokáso...
2024-04-23 16:19:30, Hírek, Aktuális Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Húsvétvasárnap kell majd a nyári időszámításra átállni, és ennek a sok negatív következménye mellett van egy k...
Bővebben >>