Helyi oldalak
Kedvenc oldalam
. Ma Ervin napja van.
Otthonról dolgozom - Teamviewerrel
2023-05-15 20:43:08
Otthonról dolgozom - Teamviewerrel

Otthonról dolgozom - Teamviewerrel

Sőt, azóta már azt is megtudtuk mindenféle felmérésből, hogy a nagy Covid kísérlet elég jól sült el a munkáltatók szempontjából is: azok, akik otthonról dolgozhatnak, feleannyian mondanak fel és átlagosan 17%-kal hatékonyabban dolgoznak, mintha bent ülnének az irodában.

 

Ez a mindenki számára gyümölcsöző kényelem és hatékonyság nem lenne elérhető “távoli asztal” szoftverek nélkül, amik nemcsak, hogy esszenciális eszközök a témában, de egyszerű a használatuk és kiválón monitorozhatóak is. 

 

Mit érdemes tudni a TeamViewer kapcsán?

 

Sorozatunk előző részében az AnyDesk-ről volt szó, ezúttal a TeamViewer kerül napirendre.

 

Nem túlzás azt állítani, hogy a Teamviewer messze a legismertebb távoli asztali szolgáltatást kínáló platform, a vállalkozások jó része már a vírus előtt is használta, de ingyenessége révén számos magán felhasználó is ismerte már ezt a nevet és tudta, hogy hová nyúljon, amikor beütött a krach.

 

A szoftver az Anydesktől nagyban eltérő felülettel érkezik - ez az egyik legnagyobb eltérés a két szoftver között. Míg az Anydesk felhasználói visszaigazolást kér, a Teamviewer alapesetben egy azonosító-jelszó párossal enged azonnali hozzáférést a távoli számítógéphez. Ha tehát tudom ezt a két azonosítót (a távoli számítógépen könnyen be tudom állítani mindkettőt állandóra) - akkor onnantól kezdve el fogom azt érni, fogok tudni rajta dolgozni, mintha csak egy meeting képernyőmegosztását nézném - csak éppen interaktívan.

 

Ez nem véletlen. Az RDP szoftverek ugyanis, bár kétségtelen, hogy kiválóan beváltak erre a célra is, alapvetően távsegítség nyújtásra lettek kitalálva - és ez az a szempont, ami a TeamViewer esetén sokkal jobban szembe is tűnik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miközben az otthoni számítógépemen dolgozom - és elakadok -, a cég informatikusa szintén Teamviewerrel simán fog tudni segítséget nyújtani, teljesen mindegy, hogy a hiba a kapcsolatom melyik oldalán lép fel. 

 

Funkciók és lehetőségek

 

A csatlakozás után a TeamViewer számos funkcióját érem el azonnal a jól látható menün keresztül. Olyan szolgáltatásokon kívül, mint a két végpont közötti chat vagy a fájlátvitel, lehetőségem lesz arra is, hogy a távoli számítógép képernyő tulajdonságait megváltoztassam, vagy éppen hatással lehetek a hangok átvitelére is, de szükség szerint akár magyarázó szöveggel is kiegészíthetem a magyarázatom: ilyenkor a program egyfajta interaktív táblaként funkcionál. Sőt! Ha a segítségnyújtói oldalról érkeztem, lehetőségem van kifejezetten segítségkérésre kitalált, a céghez igazított márkajegyekkel ellátott egyéni telepítők létrehozására is: ezeket elég egyszerűen elindítani és a támogatást nyújtó fél meg fogja kapni a SOS kérést - a csatlakozás pedig egy ilyen kliens esetén automatikusan meg fog történni.

 

Persze nincsenek csodák: az Anydeskkel összehasonlítva a felsorolt funkciók (jobbára) mindkét esetben jelen vannak, de a TeamViewer felületén ezek a lehetőségek sokkal inkább szembetűnőek, hangsúlyosak és kézenfekvők.

 

A Teamviewer alapverzió ráadásul (otthoni felhasználásra) ingyenes is, de a cég kínál egészen olcsó, kifejezetten gép-gép közötti, hivatalos home office változatot is (Home és Business). 

 

Kifejezetten nagy cégekre szabva

 

A valódi izgalmak a Premium és a Corporate változatok esetén kezdődnek: akár 500 felügyelt eszköz, kimenő kapcsolat monitorozás és tömeges telepítési lehetőség - vagy akár több felhasználós csomag is elérhető így.

 

A technológiára nyitott vállalkozások számára fontos információ lehet, hogy az otthonról dolgozó munkatársak száma ebben az esetben annyiban releváns, hogy nem a felhasználó számot, hanem a csatornák számát kell figyelembe venni a vásárlásnál: az online Teamviewer felületen szabadon hozzáadhatok felhasználók egy licenszhez, és el is fogják azt érni, de ha nem áll rendelkezésre megfelelő számú csatorna, akkor azok nem fognak tudni kapcsolatot létesíteni. A csatornaszám tehát az előfizetésen belüli egyidejű kapcsolatok maximális számát mutatja meg.

 

A legutolsó csomag, a Tensor, ami kifejezetten nagyvállalati környezetre szánt Teamviewer, nagyvállalati árazással és funkciókkal. Ez a csomag minden elképzelhető szűrési és monitorozási funkciót biztosít, nagyvállalati hálózati integrációs lehetőségekkel és számos extra funkcióval - ezzel is feltéve a koronát a kínálatra, és bizonyítva, hogy a szoftver valóban MINDENKI számára hasznos lehet, akinek van számítógépe vagy mobileszköze.

További híreink
Az unió történetének legnagyobb bővítése
Ünnepi ülés keretében emlékezett meg az Európai Parlament az unió legnagyobb bővítésének 20. évfordulójáról.
2024-04-24 17:17:05, Hírek, Színes Bővebben
Nagyobb védelem az egyre kifinomultabb emberkereskedelem ellen
Nagyobb védelmet nyújtanak az emberkereskedőknek áldozatul esetteknek az Európai Parlament által elfogadott szabályok.
2024-04-23 19:19:20, Hírek, Színes Bővebben
A bejárati ajtó több mint egy egyszerű nyílászáró
Igaz, egy beltéri ajtóhoz hasonlítva már nem is olyan “egyszerű” a szerkezete, hisz sok mindenben eltér a felépítése, kialakítása. A bejáratnál lévő nyílászáró szimbolizá...
2024-04-23 16:35:24, Hírek, Színes Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Míg az elmúlt időszakban csupán drága, hosszadalmas middleware-ek általi fejlesztésekkel lehetett megoldani az...
Bővebben >>