Reagálás az EKSZ állításaira |
2016-07-08 19:10:17 |
A BKK nem érti a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet reakcióját, ugyanis a meghosszabbított 58-as vonalon nem a BKV, hanem a VT- Arriva Kft. végzi a szolgáltatást a BKK megrendelése alapján, ezen a vonalon BKV-s buszvezető nem dolgozik. Fontos továbbá, hogy az üzemeltető, jelen esetben a VT-Arriva Kft határozza meg, hogy a buszvonalon a járművezetők hol és mikor töltik el az úgynevezett pihenőidejüket. Az 58-as vonalon Újbuda-központnál a járművezetők számára tartózkodó helyiség működik, a járművezetők részére megfelelő idő áll rendelkezésre ezen a végállomáson a pihenő idejük eltöltésére.
A BKK cáfolja továbbá azt is, hogy a járművezetővel a BKK diszpécserei tiszteletlenül beszéltek volna. A közleményben leírt információk alapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vizsgálatot folytatott, illetve meghallgatta a diszpécserek és az autóbuszvezető közötti beszélgetések hangfelvételeit is. Ezek alapján kijelenthető, hogy a közleményben említett járművezetővel az elvártaknak megfelelő stílusban és hangnemben beszéltek a BKK diszpécserei. Nem igaz tehát az EKSZ azon állítása, hogy a járművezetőt ordítva utasították.
A szakszervezet közleményében említett eset, vagyis hogy a járművezető elment az Etele téri BKV-pihenő mosdójába, többször előfordult, azonban mindannyiszor ugyanazzal a járművezetővel, aki egyik esetben sem jelezte, hogy a vonal közben az autóbusszal megállt és elhagyta azt. Tehát a jelentési kötelezettségét elmulasztotta, az utasokat pedig arra kényszerítette, hogy miatta várakozzanak.
A többször előforduló eset miatt nem a megállás okát kérte számon a BKK diszpécsere, hanem a bejelentés elmulasztását, mindezt természetesen megfelelő hangnemben. Az 58-as autóbusz vonalán más járművezetőkkel hasonló eset eddig nem fordult elő, számukra Újbuda-központ végállomás megfelelő volt a szükséges pihenő biztosítására.
(kép: illusztráció) |